Behavioural Sciences in Social Services (5 cr)
Code: K701S005-3004
General information
- Enrollment
-
18.03.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.09.2024 - 07.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
Evaluation scale
H-5
Objective
Student
• understand the perspectives of behavioral science disciplines in the stages of the human life cycle
• identify the general and individual factors of a person's comprehensive growth and development in a socially sustainable manner.
Content
• käyttäytymistieteiden peruslähtökohdat ja merkitys sosiaalialan asiakastyölle
• ihmisen kokonaisvaltainen kehitys elämänkulun eri vaiheissa
Location and time
Syksy 2024
Materials
Oppimismateriaalit ovat kokonaisuudessaan Moodlessa.
Tenttiaineistona ovat luennot, oppimismateriaalit sekä esim. Rinne, R. ym. 2015. Johdatus kasvatustieteisiin, luvut 1-4 (s. 10-101). Suominen, E. ym. 2014. Arjen sosiaalipsykologia, luku 5 (s. 185-242). Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia, luku 3 (s. 219-272). Sovitaan tenttimateriaali tarkemmin vielä opintojakson alkaessa orientaatiolla.
Teaching methods
Opetusta 10h verkko-opetuksena zoomissa. Opetuksessa luentoja ja oppimistehtäviä.
125h itsenäistä opiskelua. Monivalintatentti opetuksen päätteeksi. Itsenäinen opiskelu sisältää erilaisten oppimistehtävien tekemistä sekä keskustelua Moodlessa ohjeistuksen mukaisesti.
Exam schedules
Oppimistehtävien palautus 29.10.2024 mennessä.
2. uusintapalautusmahdollisuus 5.11.2024
3. uusintapalautusmahdollisuus 26.11.2024
Monivalintatentti avautuu Moodlessa opetuksen jälkeen ja tentin voi uusia 2 kertaa. Aikaa on opintojakson loppuun saakka.
Completion alternatives
Itsenäisessä opiskelussa opiskelijat voivat halutessaan muodostaa pareja tai pienryhmiä tai tehdä oppimistehtävät täysin itsenäisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- osaa kuvata kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmista.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- osaa määritellä kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä ja tulkita niiden merkitystä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisesti kestävän kehityksen näkökulmista.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- osaa perustella käyttäytymistieteiden ja sosiaalisesti kestävän kehityksen tietoperustan avulla kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä ja soveltaa tietoperustaa kasvun ja kehityksen tukemisessa.
Hyvä (4):
Opiskelija
- osaa kehittävää otetta hyödyntäen analysoida kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmista.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- osaa kriittistä ja kehittävää otetta hyödyntäen arvioida kasvuun ja kehitykseen vaikuttavia tekijöitä käyttäytymistieteiden ja sosiaalisen kestävyyden näkökulmista.