Social Pedagogy as Professional Orientation (5 cr)
Code: K701S008-3002
General information
- Enrollment
-
02.10.2023 - 13.03.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
14.03.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Sari Leppälä
- Teacher in charge
- Sari Leppälä
- Groups
-
KA71S23S_2Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
- Course
- K701S008
Evaluation scale
H-5
Objective
Student
• recognize the starting points of social pedagogy and develop their critical and self-aware thinking
• form a social-pedagogical theory of use and understand the meaning of their learning, knowledge and understanding of people at work.
Content
• sosiaalipedagogiikan arvo- ja teoriatausta ja keskeiset käsitteet
• sosiaalipedagoginen työote ja ajattelu- ja toimintatavat sekä ekososiaalinen sivistys
Location and time
Kevät 2024 2.periodi
Materials
Luentomateriaalit löydettävissä Moodle-oppimisalustalla.
Teaching methods
- Luennot, toiminnalliset työpajapäivät
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Oppimistehtävät ja/ tai välitehtävät
- Empatia työpaja 26.4.24
-Sovellettu akvaariotentti kirjasta Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka
Employer connections
Kts. edellinen
Exam schedules
Perustentti ryhmässä ti 7.5.2024 klo 12.30-14 zoom
1. uusinta (yksilö) ti 21.5.2024 klo 8- 8.20 ja klo 17-17.20 (tähän tulee ilmoittautua 3 pv aiemmin spostiin)
2. uusinta (yksilö) ma 3.6.2024 klo 8-8.20 ja klo 17-17.20 (tähän tulee ilmoittautua 3 pv aiemmin spostiin)
Completion alternatives
AHOT-menettely
Student workload
5 op on 135 tuntia
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan lähtökohtia
- hahmottaa osin omaa ammatillista ajattelua sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin.
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita ja osin kuvata niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsitykseen.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan lähtökohtia ja osaa osin tarkastella omaa ajatteluaan sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan osa-alueet sekä tarkastella niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäistyksiin.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- ymmärtää sosiaalipedagogiikan keskeisten lähtökohtien merkityksen asiakastyössä, jonka avulla kehittää omaa ajatteluaan
- osaa yhdistellä sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita tietoon oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksistä, ymmärtäen niiden merkityksen ammatillisessa työskentelyssä.
Hyvä (4):
Opiskelija
- osaa soveltaa sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyöskentelyssä pyrkien oman ajattelun ja toiminnan tietoiseen kehittämiseen
- osaa analysoida sosiaalipedagogiikan osa-alueita ja perustella niiden yhteyttä oppimis- tieto- ja ihmiskäsityksiin ammatillisessa työssä.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyössä huomioiden sosiaalipedagogiikan moninaiset näkökulmat ja yhteiskunnallisen kontekstin
- osaa arvioida omaa ajatteluaan ja toimintaansa sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti tietoa sosiaalipedagogiikan eri osa-alueista, niiden ulottuvuuksista ja yhteydestä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiin työskentelyssään
- reflektoi, tarkastelee, perustelee ja tuottaa uusia ajatuksia omaan oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiinsä.
Further information
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kontakteilla.