Skip to main content

Data in Customer-Oriented Welfare Service Development (5 cr)

Code: YAMK106-3002

General information


Enrollment
03.10.2022 - 31.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.02.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 75
Degree programmes
Master of Well-being Analytics
Teachers
Anu Kinnunen
Milla Immonen
Groups
R72YA22S
Expert in well-being analytics
Course
YAMK106

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija ymmärtää datan merkityksen kehittämisen työkaluna ja osaa tunnistaa kehittämisessä tarvittavia tietolähteitä. Opiskelija osaa hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä tiedon hyödyntämiseksi uusien asiakaslähtöisten palveluiden tai prosessien kehittämisessä. Opiskelija osaa tunnistaa dataan pohjautuen mahdollisuuksia uusien ratkaisujen, palveluiden tai tuotteiden kehittämiseen sekä analysoida ja visualisoida dataa kehittämisprosessin tueksi.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: kestävä kehitys, oppimaan oppiminen, ennakoiva kehittäminen, eettisyys

Content

- palvelumuotoilun perusteet
- analytiikkatyypit ja niiden soveltamiskohteita
- data-analytiikan ja visualisoinnin perusteet
- data kehittämisen työkaluna

Location and time

Ennakkotehtävä
Kontaktit aloitus: 14.3. klo 8.30-12 ja 17.4. klo 8.30-12
Mahdolliset näistä poikkeavat vierailuluennot ilmoitetaan lähempänä erikseen.

Teaching methods

This course is arranged only in Finnish.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija analysoi datan merkitystä palveluiden kehittämisen työkaluna ja kykenee tuomaan esille kehittämisessä tarvittavia keskeisimpiä datalähteitä. Opiskelija valitsee ja soveltaa tarkoituksenmukaisia palvelumuotoilun menetelmiä tiedon hyödyntämiseen valitsemalleen sovellusalueelle sekä asiakaslähtöisten palveluiden/prosessien kehittämiseen. Opiskelija hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä sekä viestii selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija analysoi ja visualisoi dataa kehittämisprosessin tueksi valitsemallaan hyvinvointipalvelun sovellusalueella.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3-4)
Opiskelija analysoi datan merkitystä monipuolisesti palveluiden kehittämisen työkaluna ja kykenee tuomaan esille kehittämisessä tarvittavat datalähteet. Opiskelija valitsee ja soveltaa perustellen tarkoituksenmukaisia palvelumuotoilun menetelmiä tiedon hyödyntämiseen valitsemalleen sovellusalueelle sekä palveluiden/prosessien kehittämiseen. Opiskelija hyödyntää kattavasti kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä sekä viestii selkeästi suullisesti ja kirjallisesti, hyödyntäen tiedon tarkoituksenmukaista visualisointia. Opiskelija analysoi ja visualisoi dataa monipuolisesti kehittämisen tueksi valitsemallaan hyvinvointipalvelun sovellusalueella.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija analysoi laaja-alaisesti ja taitavasti perustellen datan merkitystä palveluiden kehittämisen työkaluna ja kykenee tuomaan esille kehittämisessä tarvittavat datalähteet monipuolisesti perustellen. Opiskelija valitsee ja soveltaa luovasti sekä perustellen tarkoituksenmukaisia palvelumuotoilun menetelmiä tiedon hyödyntämiseen valitsemalleen sovellusalueelle sekä palveluiden/prosessien kehittämiseen. Opiskelija hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä erityisen laadukkaita tietolähteitä sekä viestii selkeästi ja luotettavasti suullisesti ja kirjallisesti, hyödyntäen viestinnässä luovasti ja asiantuntijamaisesti tiedon visualisointia. Opiskelija analysoi ja visualisoi dataa asiantuntijamaisesti valitsemallaan hyvinvointipalvelun sovellusalueella.

Further information

Ennakkovaatimukset: Datan rakentuminen digitaalisissa palveluissa -opintojakso tai vastaavat tiedot.

Mahdollisten asiantuntijaluentojen ajankohdat ilmoitetaan lähempänä toteutusta.

Go back to top of page