Effectiveness of Health Promotion (5 cr)
Code: YAMK062-3001
General information
- Enrollment
- 03.11.2021 - 30.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2022 - 31.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 30
- Teachers
- Outi Mattila
- Soili Vesterinen
- Teacher in charge
- Satu Elo
- Groups
-
K72Y21SDigitaaliset terveyspalvelut ja terveyden edistäminen
- Course
- YAMK062
Evaluation scale
H-5
Objective
- Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- keskeiset alansa TKI -prosessit ja menetelmät
- käyttää systemaattista tiedonhankintaa
- valita ja soveltaa hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen vaikuttavuuden arvioimisessa käytettyjä tutkimusmenetelmiä
- arvioida tutkimustiedon luotettavuutta, eettisyyttä ja käyttöä työelämän tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa (TKI)
- laatia tutkittuun tietoon perustuvan oman ammattialan ja asiantuntijuusalueensa tietoperustan
Content
Terveyden edistämisen vaikuttavuus
Terveyden edistämisen tutkimus- ja kehittämisprosessien vaiheet
Yleisimmät terveyden edistämisen vaikuttavuuden arvioinnissa käytetyt tutkimusmenetelmät
Tutkimus- ja kehittämisprosessin luotettavuus ja eettiset kysymykset
Location and time
13.1.2022 klo 8-15 AC-tila
17.2.2022 klo 8-15 AC-tila
Materials
Vaikuttavuuteen, terveyden edistämiseen ja tutkimuksen tekemiseen liittyvä kansallinen ja kansainvälinen tutkimuskirjallisuus ja muut tietolähteet.
Teaching methods
Asiantuntijaluennot
Ryhmätyöskentely
Sähköiset tietokannat ja oppimisympäristö
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä T1–T2:
Opiskelija
-hankkii ja arvioi tutkimustietoa kehittämisen perustaksi laaja-alaisesti
-pyrkii tutkimustiedon hyödyntämiseen, mikä näkyy lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä pyrkimyksessä synteesiin tutkimustulosten hyödyntämisessä
- tunnistaa terveyden edistämisen vaikuttavuuteen liittyviä tekijöitä osana sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä
Assessment criteria, good (3)
Hyvä H3–H4:
Opiskelija
-hankkii ja arvioi tutkimustietoa kehittämisen perustaksi kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä lähteitä hyödyntäen
-hallitsee tutkimustiedon hyödyntämisen, mikä näkyy tarkoituksenmukaisten lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä tutkimustulosten synteesin laadinnassa
- tunnistaa terveyden edistämisen vaikuttavuuteen liittyviä tekijöitä ja arvioi terveyden edistämisen vaikuttavuutta osana sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä K 5:
Opiskelija
-luo johdonmukaisen tutkimuksellisen kehittämisen tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tutkimustietolähteitä kriittisesti analysoiden
-hallitsee tutkimustiedon laaja-alaisen hyödyntämisen, mikä näkyy tarkoituksenmukaisten lähteiden käytössä, tutkimustiedon analysoinnissa ja arvioinnissa sekä tutkimustulosten synteesin laadinnassa
-arvioi ja kehittää tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti terveyden edistämisen vaikuttavuutta osana sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä.