Skip to main content

Environmental Education (5cr)

Code: R604ML122-3002

General information


Enrollment
14.03.2022 - 17.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.10.2022 - 09.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree programme in Forestry
Teachers
Minna Tuominen
Teacher in charge
Minna Tuominen
Course
R604ML122

Evaluation scale

H-5

Objective

-

Accomplishment methods

Verkko-opintojaksolle osallistuminen
Itsenäinen opiskelu
Materiaaliin perehtyminen
Reflektoiva esseeteksti (arviointiasteikko 0-5)
Ohjaustilanteen tekeminen ja sen raportointi videotallenteena (arviointiasteikko 0-5), toisten tuotosten opponointi (kahden esityksen) Moodlessa (arviointiasteikko 0-5)
Itsearviointi (hyväksytty-hylätty)

Content

Kestävä elämäntapa
Luonto- ja ympäristökasvatuksen käsitteistö
Ryhmädynamiikka
Ohjaustaidot

Location and time

Kevät 2021, Moodle ja Adobe Connect

Materials

Hannele Cantell, Essi Aarnio-Linnanvuori, Sirpa Tani:
Ympäristökasvatus - Kestävän tulevaisuuden käsikirja. PS-Kustannus. Nidottu, suomi, 2020

Moodlessa oleva materiaali

Teaching methods

Verkko-opinnot
Itsenäinen opiskelu
Opponointi ja reflektointi
Itsearviointi

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2
Opiskelija osaa ympäristökasvatuksen käsitteistön keskeisen sisällön ja tietää monimuotoisuuden tasot. Hän tunnistaa tiedontarpeeseen sopivia tietolähteitä ja löytää pääosin tarvittavan tiedon. Opiskelija ymmärtää välttämättömät aiheeseen liittyvät teoreettiset ja soveltavat periaatteet. Hän osaa soveltaa tietojaan aiheeseen liittyvissä tyypillisissä tilanteissa, mutta osoittaa huomattavaa epävarmuutta muilta osin. Opiskelijan kyvyssä soveltaa teoriatietoa käytäntöön on huomattavia puutteita. Hän tarttuu toimeen ja osaa käyttää heikosti erilaisia ohjelmia esityksen havainnollistamisessa/visualisoinnissa. Opiskelija kykenee pintapuoliseen osaamisen arviointiin.

Assessment criteria, good (3)

3-4
Opiskelija osaa ympäristökasvatuksen käsitteistön keskeisen sisällön ja tietää ryhmän kehityksen vaiheet. Hän tunnistaa tiedontarpeeseen sopivat tietolähteet ja löytää tarvittavan tiedon. Hän tunnistaa oppimistehtävän kannalta olennaisen tiedon, osoittaa hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa taitoa pääosin asianmukaisesti. Opiskelija osoittaa kuitenkin epävarmuutta moniulotteisempien näkökohtien hallinnassa. Hän osaa testata taitojaan ja käyttää pääosin itsenäisesti erilaisia ohjelmia esityksen havainnollistamisessa/visualisoinnissa. Opiskelija osaa arvioida osaamistavoitteiden täyttymistä.

Assessment criteria, excellent (5)

5
Opiskelija hallitsee ympäristökasvatuksen käsitteistön keskeisen sisällön. Hän tunnistaa ryhmän kehityksen vaiheet ja reflektoi toimintaansa ryhmän ohjaajana. Hän tunnistaa tiedontarpeeseen sopivat tietolähteet ja löytää tarvittavan tiedon. Hän tunnistaa oppimistehtävän kannalta olennaisen tiedon, osoittaa erittäin hyvää teoreettisen ja soveltavan tiedon tuntemusta ja osaa soveltaa taitoa hyvin. Opiskelija kykenee itsenäiseen työskentelyyn sekä kirjallisten että taitoperustaisien tehtävien osalta. Hän osaa testata taitojaan ja käyttää itsenäisesti erilaisia ohjelmia esityksen havainnollistamisessa/visualisoinnissa. Opiskelija osaa arvioida ja analysoida osaamistavoitteiden täyttymistä.

Go back to top of page