Skip to main content

Needs analysis in the development of the social sector in digital age (10cr)

Code: YAMK029-3001

General information


Enrollment
19.03.2021 - 10.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.11.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Development of Social Services in the Digital Age
Teachers
Leena Viinamäki
Teacher in charge
Leena Viinamäki
Course
YAMK029

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan: Opiskelija hallitsee sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen kehittämisen lähtökohtana.
Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin käytännön toteutuksen osana digiajan sosiaalialan kehittämistä. Opiskelija hallitsee keskeiset kansalais- ja aluelähtöiset tutkimusstrategiat ja -menetelmät sekä osaa hyödyntää niitä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Execution methods

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu.

Accomplishment methods

Lähiopetukseen osallistuminen sekä itsenäinen opiskelu tehtävien suorittamiseksi. Noin 25‒30 tekstisivun (pl. kansisivu, sisällyssivu ja lähdeluettelon sivut) mittainen essee Lapin amk:n opinnäytetyöohjeen esittämisteknisten ohjeiden mukaan

Content

Opiskelija hallitsee kehittämistyössä hyödynnettävissä olevia tutkimusstrategioita ja -menetelmiä. Hän osaa problematisoida kehittämistarpeiden problematiikkaa ja menetelmiä sekä osaa arvioida kehittämistarpeita kansalais- ja aluelähtöisestä näkökulmasta digitalisoituvassa yhteiskunnassa.

Location and time

Opiskelupäivät:
18.-19.11.2021 (to-pe), AC-luentoja
15.–17.12.2021 (ke–pe), AC-luentoja

Materials

Luentojen alussa jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Teaching methods

Lähiopetus, verkko-oppimisympäristö, itsenäinen opiskelu. Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Kontaktiopetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija:
- ymmärtää sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- tiedostaa relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen reunaehdot tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- tiedostaa kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija:
- huomioi sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- huomioi relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- huomioi kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen soveltuvuuden tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- hyödyntää kansalais- ja aluelähtöistä tarveanalyysin mahdollisuuksia digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija:
- soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen mahdollisuuksia tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- arvioi onnistuneesti työssään kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkitystä digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Go back to top of page