Services MarketingLaajuus (5 cr)
Course unit code: YMAR1103V24
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata palvelujen merkityksen liiketoiminnassa ja yhteiskunnassa
- selittää palvelujen markkinoinnin peruskäsitteet
- selittää laadun ja asiakassuhteiden merkityksen palveluissa
- kuvailla palvelujen suunnittelua ja palvelumuotoilua
- kuvailla palvelujen toimitusta, yhteistuottamista ja digitalisointia
- kuvailla palvelujen kapasiteetin ja laadun johtamista.
Content
Palvelujen merkitys, asiakkaan odotukset, asiakaskokemus, palvelun laatu, suhdemarkkinointi, palvelustrategiat, palvelumuotoilu, palvelujen tuottaminen, palvelumaisema, yhteistuottaminen, digitaaliset palvelut, jakelukanavat, kapasitettijohtaminen, virheistä toipuminen, palvelujen hinnoittelu.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.
Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.
Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.
Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.