Bachelor of Hospitality Management (blended studies) Rovaniemi autumn 2024: R81M24K
Code: RA81M24K
- Degree title
- Bachelor of Hospitality Management
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Spring 2024
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
Restonomi (AMK) on matkailualan ammattiosaaja
Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutuksen opinnot tuottavat osaamista matkailualan ja työelämän tarpeisiin. Matkailuala tarvitsee osaajia, joilla on vahva ammatillinen osaaminen matkailuliiketoiminnasta sekä kykyä luovaan ja innovatiiviseen ongelmanratkaisuun ja tiimityöskentelyyn. Suomen pohjoisimmassa restonomikoulutuksessa korostamme kestävää matkailua ja se näkyy myös opetussuunnitelmassa. Restonomikoulutuksen sisällöissä painottuvat sosiaaliseen vastuullisuuteen, esimiestyöhön sekä luontoon, elämyksiin ja digitalisaatioon liittyvät teemat. Opetussuunnitelmaa läpileikkaavina teemoina myös vieraanvaraisuus-, turvallisuus- ja ennakointiosaaminen ovat keskeisiä osaamisalueita koulutuksessamme, Samat teemat näkyvät myös mm. koulutukseen kytkeytyvässä tutkimus- kehittämis- ja innovaatiotoiminnassa (TKI) sekä palveluissa.
Lapin ammattikorkeakoulun restonomikoulutuksessa saat laajan ja monipuolisen matkailualan ammattiosaamisen palvelu-, asiantuntija- ja kehittämistehtäviin kansainvälisessä ja pohjoisessa toimintaympäristössä. Työtä kuvaavia nimikkeitä voivat olla esimerkiksi markkinointipäällikkö, myyntipäällikkö tai -assistentti, vastaanottopäällikkö, hotellipäällikkö, ravintolapäällikkö, palvelupäällikkö, kokous- tai kongressipäällikkö, tapahtumakoordinaattori, toiminnanjohtaja, projektipäällikkö tai -koordinaattori ja yrittäjä.
Profiilina kestävän matkailuliiketoiminnan kehittäminen
Kestävän matkailuliiketoiminnan kehittäminen on keskeinen osa ammatillista osaamistasi. Opinnoissasi kehität ammatillista osaamistasi muun muassa matkailualan esimiestaitoihin, työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamiseen sekä matkailun tutkimukseen ja kehittämiseen.
Toimimme restonomikoulutuksessa osana Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituuttia (MTI). MTI:n myötä osa restonomikoulutuksen opetuksesta toteutetaan yhteistyössä Lapin yliopiston matkailututkimuksen oppiaineen kanssa. Tyypillisiä yhteistyön muotoja ovat mm. yhteiset luennot, ryhmätyöt ja projektitehtävät.
Restonomikoulutuksemme opetussuunnitelmat rakentuvat moduuleittain opintojaksoista ja teemoista.
Koulutus muodostuu seuraavista kokonaisuuksista:
- Ydinosaaminen
- Profiloiva osaaminen
- Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
Ydinosaaminen sisältää niitä tietoja ja taitoja, joita tarvitset työskennellessäsi tulevaisuuden matkailualalla Lapin ammattikorkeakoulusta valmistuneena restonomina. Tavoitteena on, että perehdyt alan keskeisiin sisältöihin siten, että valmistuttuasi kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä ja yrittäjänä. Ydinosaaminen sisältää mm. asiantuntijatyöhön liittyviä perustaitoja, kuten menetelmäosaamista ja projektinhallintaa. Kokonaisuuteen kuuluu niin matkailuliiketoimintaan, kuin kestävyyteen, vastuullisuuteen ja turvallisuuteen liittyviä teemoja.
Ydinopintoihin sisältyvät myös pakolliset kieli- ja viestintäopinnot sekä harjoittelut. Kieli- ja viestintäosaaminen on tärkeä osa restonomin ammattitaitoa sisältäen englannin ja ruotsin opintoja sekä akateemiseen ja ammattiviestintään liittyviä taitoja. Ammattitaitoa edistävän harjoittelun (perus- ja syventävä harjoittelu) tavoitteena on perehdyttää sinut ohjatusti ammattiopintojen kannalta keskeisiin työtehtäviin ja -ympäristöihin sekä tietojen ja taitojen soveltamiseen työelämässä. Harjoittelu vahvistaa ammatillista osaamistasi sekä tukee oman urapolkusi ja yhteistyöverkostojesi rakentamista. Voit suorittaa harjoittelun tai harjoittelut myös ulkomailla.
Profiloivalla osaamisella suuntaat osaamista laajemmalle tai syvennät osaamistasi. Voit valita omaa tavoitteitasi ja urapolkuasi parhaiten tukevia opintoja restonomikoulutuksen, Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutin, muiden Lapin ammattikorkeakoulun koulutuksien sekä muiden korkeakoulujen tarjonnasta. Suunnittelemalla opintojasi voit ohjata uraasi jo opintojen aikana.
Tutkintosi sisältää myös tutkimus- ja kehittämisopintoja sekä opinnäytetyön. Opinnäytetyön tavoitteena on, että kehität valmiuksiasi soveltaa tietoja ja taitoja käytännön asiantuntija- ja kehittämistehtävässä.
Koulutuksen eteneminen
Ensimmäisen opintovuoden aikana tutustut matkailualaan ja matkailun toiminta- ja työympäristöihin. Perehdyt vastuullisen matkailun ja matkailuliiketoiminnan perusteisiin. Vahvistat alan työtehtävissä tarvittavaa projekti-, kieli- ja viestintäosaamistasi. Lukuvuoden päättyessä sinulla on kokemuksia projektityöstä ja valmiuksia verkostoitumiseen.
Toisen opintovuoden aikana sinulle muodostuu ymmärrys työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisesta. Osaat toimia työyhteisön jäsenenä ja alan perustehtävissä. Lukuvuoden päättyessä sinulla on oppimiskokemuksia kansainvälisestä matkailutoimialasta.
Kolmannen opintovuoden aikana sinulle muodostuu ymmärrys matkailun ja matkailukohteiden vastuullisesta johtamisesta sekä konseptoitujen liiketoimintamallien kehittämisestä. Osaat toimia vastuullisissa tehtävissä ja esimiestyössä. Lukuvuoden päättyessä sinulla on valmiuksia soveltavaan kehittämistyöhön ja asiantuntijaviestintään.
Neljännen opintovuoden aikana syvennät ja laajennat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatio-osaamistasi. Opintojen päättyessä kykenet työskentelemään itsenäisesti alan asiantuntija- ja kehittämistehtävissä.
Opinnot kestävät noin 3,5 vuotta. Yksi opintovuosi on 1600 tuntia opiskelijan päätoimista työskentelyä, mikä vastaa 60 opintopistettä. Opinnot suunnitellaan etenemään lukuvuosittain tasaisesti 40 viikon aikana.
Restonomikoulutuksessa opiskelet verkkopainotteisesti
Lapin ammattikorkeakoulun restonomiopinnot mahdollistavat monimuotoisen opiskelun virtuaalisissa oppimisympäristöissä verkon välityksellä. Verkko-opinnot sisältävät esim. nauhoitettuja luentoja, reaaliaikaisia verkkotapaamisia, itsenäisiä ja ryhmässä tehtäviä oppimistehtäviä, verkkokeskusteluja ja vuorovaikutteista ryhmätyöskentelyä sekä työelämäprojekteja.
Voit hyödyntää opinnoissasi aikaisempaa vahvaa alan ammatillista osaamista ja näin nopeuttaa opintojasi. Työn ja opintojen edistäminen samanaikaisesti on mahdollista. Voit tehdä oppimistehtäviä omaan työpaikkaasi ja näin opinnollistaa työtäsi. Opintojen alussa suunnittelet tulevia opintojasi kohti omia oppimistavoitteitasi huomioiden aiemmin hankittu osaaminen. Erilaisten projektien ja oppimistehtävien avulla sinulla on mahdollisuus suunnata omaa oppimistasi kohti omia tavoitteitasi.
Kansainvälisyys toteutuu opetussuunnitelmassa vieraskielisinä opintojaksoina, vierailuina, vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä opetuksessa sekä kieliopintoina. Voit myös osallistua kansainväliseen opiskeluvaihtoon ja/tai harjoitteluun. Lisäksi sinulla on mahdollisuus osallistua erilaisiin kotikansainvälistymistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin.
Ammatillinen osaamisesi kehittyy opiskelijakeskeisten oppimis- ja ohjausmenetelmien sekä ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotaitoja vahvistavien työelämäläheisten oppimis- ja kehittämisprojektien avulla. Oppiminen on yhteisöllistä, yhteistoiminnallista, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän aktiivista vuorovaikutusta. Opetussuunnitelma toimii lähtökohtana henkilökohtaiselle opiskelu- ja opintosuunnitelmallesi (HOPS), jonka laatimiseen saat ohjausta koulutuksesi opinto-ohjaajalta.
Kehittävä arviointi huomioi sekä oppimisprosessin että osaamisen eli tuotoksen arvioinnin. Arvioinnin perustana ovat osaamistavoitteet, jotka johdetaan koulutuksen kompetensseista. Oppimisen ja osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa oleviin opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa. Opiskelijoilta kerättävän palautteen avulla kehitetään koulutuksen laatua.
Verkko-opiskelu on joustavaa, mutta kuitenkin pääsääntöisesti aikataulutettua. Opinnot vaativat sekä ajankäytön hallintaa että aktiivista otetta opintoihin. Verkko-opinnoissa tarvitset itseohjautuvuutta, kykyä itsenäiseen ja vastuulliseen työskentelyyn sekä valmiutta yhteistyöhön. Sinulla tulee olla verkko-opiskelussa tarvittavat laitteet/välineet. Oppimistasi tuetaan ja ohjataan esimerkiksi ohjaustapaamisissa, verkkokeskusteluissa sekä oppimistehtävistä annettavien palautteiden avulla.
Further information
Restonomikoulutuksessa opiskelet verkkopainotteisesti
Lapin ammattikorkeakoulun restonomiopinnot mahdollistavat monimuotoisen opiskelun virtuaalisissa oppimisympäristöissä verkon välityksellä. Verkko-opinnot sisältävät esim. nauhoitettuja luentoja, reaaliaikaisia verkkotapaamisia, itsenäisiä ja ryhmässä tehtäviä oppimistehtäviä, verkkokeskusteluja ja vuorovaikutteista ryhmätyöskentelyä sekä työelämäprojekteja.
Voit hyödyntää opinnoissasi aikaisempaa vahvaa alan ammatillista osaamista ja näin nopeuttaa opintojasi. Työn ja opintojen edistäminen samanaikaisesti on mahdollista. Voit tehdä oppimistehtäviä omaan työpaikkaasi ja näin opinnollistaa työtäsi. Opintojen alussa suunnittelet tulevia opintojasi kohti omia oppimistavoitteitasi huomioiden aiemmin hankittu osaaminen. Erilaisten projektien ja oppimistehtävien avulla sinulla on mahdollisuus suunnata omaa oppimistasi kohti omia tavoitteitasi.
Kansainvälisyys toteutuu opetussuunnitelmassa vieraskielisinä opintojaksoina, vierailuina, vieraskielisen lähdemateriaalin hyödyntämisenä opetuksessa sekä kieliopintoina. Voit myös osallistua kansainväliseen opiskeluvaihtoon ja/tai harjoitteluun. Lisäksi sinulla on mahdollisuus osallistua erilaisiin kotikansainvälistymistä tukeviin tilaisuuksiin ja tapahtumiin sekä kansainvälisten opiskelijoiden tutorointiin.
Ammatillinen osaamisesi kehittyy opiskelijakeskeisten oppimis- ja ohjausmenetelmien sekä ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotaitoja vahvistavien työelämäläheisten oppimis- ja kehittämisprojektien avulla. Oppiminen on yhteisöllistä, yhteistoiminnallista, opiskelijoiden, opettajien ja työelämän aktiivista vuorovaikutusta. Opetussuunnitelma toimii lähtökohtana henkilökohtaiselle opiskelu- ja opintosuunnitelmallesi (HOPS), jonka laatimiseen saat ohjausta koulutuksesi opinto-ohjaajalta.
Kehittävä arviointi huomioi sekä oppimisprosessin että osaamisen eli tuotoksen arvioinnin. Arvioinnin perustana ovat osaamistavoitteet, jotka johdetaan koulutuksen kompetensseista. Oppimisen ja osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa oleviin opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin, joiden avulla oppimistulokset voidaan tunnistaa. Opiskelijoilta kerättävän palautteen avulla kehitetään koulutuksen laatua.
Verkko-opiskelu on joustavaa, mutta kuitenkin pääsääntöisesti aikataulutettua. Opinnot vaativat sekä ajankäytön hallintaa että aktiivista otetta opintoihin. Verkko-opinnoissa tarvitset itseohjautuvuutta, kykyä itsenäiseen ja vastuulliseen työskentelyyn sekä valmiutta yhteistyöhön. Sinulla tulee olla verkko-opiskelussa tarvittavat laitteet/välineet. Oppimistasi tuetaan ja ohjataan esimerkiksi ohjaustapaamisissa, verkkokeskusteluissa sekä oppimistehtävistä annettavien palautteiden avulla.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 | Spring 2024 | Autumn 2024 | Spring 2025 | Autumn 2025 | Spring 2026 | Autumn 2026 | Spring 2027 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2027 | 3. / 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINRES23-1001 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
145 | ||||||||||||||||||||||
YDINMOD1-1001 |
Start your Bachelor of Tourism Studies
(Choose all ) |
10 | ||||||||||||||||||||||
AMKO006 | Start of University Studies | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR211 | Project Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YDINMOD2-1001 |
Tourism in Arctic Environment
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
MAT201 | Introduction to Tourism Phenomenon | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR210 | Operating Environment of Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT203V24 | Sustainable Tourism Planning | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR204 | Safety in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YDINMOD4-1001 |
Employee Wellbeing as Success Factor in Business
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
MATR221 | Work Communicty Skills | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR222 | Employee Experience Management | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
YDINMOD5-1001 |
Customer Experience Management in Tourism
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
MATR223 | Customer Experience Management in Tourism | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
MATR224 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YDINMOD6-1001 |
Resource-Wise Development of Tourism Business
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
MAT202 | Introduction to Business Skills in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR212 | Business Model Project | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MAT302 | Designed Business Models in Tourism | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATR321 | Developing a Successful Tourism Business | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YDINMOD7-1001 |
Sustainable Tourism Management
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
MAT304 | Responsible Tourism Management | 10 | 10 | 10 | 10 | |||||||||||||||||||
MAT301 | Destination Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
LNGMOD-1001 |
Language and Communication Studies
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
MATVMV | Multidimensional Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVKK | Use of Language | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVTL | Text Types | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVVV | Communication Competence | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
MATVV | Communication | 0 | ||||||||||||||||||||||
MATVRS | Swedish, oral skills | 0 | ||||||||||||||||||||||
MATVRK | Swedish, written skills | 0 | ||||||||||||||||||||||
MATVE | English | 0 | ||||||||||||||||||||||
TRNMOD23-1001 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||
R801MPH | Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
R801MSH | Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry | 20 | 20 | 20 | 20 | |||||||||||||||||||
PROFRES-1001 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose ects: 45) |
45 | ||||||||||||||||||||||
Alternative Professional Studies
(Choose ects: 20) |
0 - 20 | |||||||||||||||||||||||
RESMOD1-1001 |
Tourism as a Multidisciplinary Phenomenon
(Choose ects: 10) |
0 - 10 | ||||||||||||||||||||||
MAT403 | Participatory Tourism Economies | 5 | ||||||||||||||||||||||
YYMP0028 | Tourism in the Era of Environmental Crisis | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD9-1001 |
Green Exercise
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R705GE100 | Adventure Pedagogy | 5 | ||||||||||||||||||||||
R705GE101 | Nature Based Tourism and Business Development | 5 | ||||||||||||||||||||||
R705GE103 | Winters skills and Winter Expedition | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD8-1001 |
Management of Research and Development Projects
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R801MEUINT | Introduction to EU-funded Development and Research Projects | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MEUPTOOLS | EU Project Planning and Tools | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MEUIMP | Implementation and Management of EU projects | 5 | ||||||||||||||||||||||
Free-choice Electives
(Choose ects: 25) |
0 - 25 | |||||||||||||||||||||||
RESMOD3-1001 |
Sustainable Arctic Tourism
(Choose ects: 25) |
0 - 25 | ||||||||||||||||||||||
R81OJ19PROJ | Project Work in Tourism | 5 - 10 | ||||||||||||||||||||||
R81MVASRUOOJ | Responsible Food Tourism | 5 | ||||||||||||||||||||||
R81ELMAOJ | Animal Welfare in Tourism | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MVVIESTOJ | Responsibility Communication | 5 | ||||||||||||||||||||||
R81ML35OJ | Tourism Legislation | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD4-1001 |
Safe Arctic Tourism
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R801MAGOJ19 | Arctic Guide | 5 | ||||||||||||||||||||||
VVV220 | Safety Skills in Practice | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801M152OJ | Safety Competence in Working Life | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD5-1001 |
Career Planning
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R801M001 | Competence Recognition and Career Planning | 5 | ||||||||||||||||||||||
R81ML80 | Introduction to Tourism Work | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
R801MBOJ | Personal Branding on Social Media | 5 | ||||||||||||||||||||||
RESMOD2-1001 |
Advanced Language and Cultural Skills
(Choose ects: 15) |
0 - 15 | ||||||||||||||||||||||
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 | ||||||||||||||||||||||
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 | ||||||||||||||||||||||
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 | ||||||||||||||||||||||
RA81M22S-1005 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
MATR310 | Development Skills in Thesis Process | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
Total | 210 | 30 | 50 | 50 | 40 | 30 | 20 | 30 | 20 | 30 | 25 | 15 | 27.5 | 2.5 | 20 | 25 | 5 | 20 | 30 | 0 | 25 | 12.5 | 2.5 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Competences 2023
Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
Start of University Studies |
Safety in Tourism |
Work Communicty Skills |
Business Model Project |
Developing a Successful Tourism Business |
Responsible Tourism Management |
Participatory Tourism Economies |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Adventure Pedagogy |
Responsible Food Tourism |
Animal Welfare in Tourism |
Responsibility Communication |
Tourism Legislation |
Development Skills in Thesis Process |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Proactive development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Business Model Project |
Developing a Successful Tourism Business |
Responsible Tourism Management |
Destination Management |
Introduction to EU-funded Development and Research Projects |
EU Project Planning and Tools |
Implementation and Management of EU projects |
Project Work in Tourism |
Safety Skills in Practice |
Safety Competence in Working Life |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Internationality and multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Operating Environment of Tourism |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Business Model Project |
Destination Management |
Multidimensional Communication |
Use of Language |
Text Types |
Communication Competence |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Responsible Food Tourism |
Arctic Guide |
German Language in Services |
S´il vous plait |
Spanish: Español del turismo |
Sustainable and regenerative tourism business
• Can identify and describe the basic concepts and principles of business |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Operating Environment of Tourism |
Safety in Tourism |
Employee Experience Management |
Responsible Tourism Management |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Introduction to EU-funded Development and Research Projects |
EU Project Planning and Tools |
Implementation and Management of EU projects |
Responsible Food Tourism |
Animal Welfare in Tourism |
Responsibility Communication |
Sustainable development
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toimii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
No attached course units |
Learning to learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
Start of University Studies |
Project Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Business Model Project |
Designed Business Models in Tourism |
Multidimensional Communication |
Text Types |
Adventure Pedagogy |
Project Work in Tourism |
Competence Recognition and Career Planning |
Introduction to Tourism Work |
Personal Branding on Social Media |
Development Skills in Thesis Process |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Functioning in working life
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä. |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Operating Environment of Tourism |
Safety in Tourism |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Designed Business Models in Tourism |
Developing a Successful Tourism Business |
Responsible Tourism Management |
Destination Management |
Tourism in the Era of Environmental Crisis |
Introduction to EU-funded Development and Research Projects |
EU Project Planning and Tools |
Implementation and Management of EU projects |
Work community and leadership
• Can plan and lead one’s own activities |
Start of University Studies |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Business Model Project |
Responsible Tourism Management |
Multidimensional Communication |
Use of Language |
Text Types |
Communication Competence |
Winters skills and Winter Expedition |
Introduction to EU-funded Development and Research Projects |
EU Project Planning and Tools |
Implementation and Management of EU projects |
Arctic Guide |
Safety Skills in Practice |
Safety Competence in Working Life |
Competence Recognition and Career Planning |
Introduction to Tourism Work |
Personal Branding on Social Media |
Responsibility and safety
• Can recognise the importance of responsibility and safety in the tourism industry and Arctic environment |
Project Management |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Introduction to Business Skills in Tourism |
Designed Business Models in Tourism |
Developing a Successful Tourism Business |
Responsible Tourism Management |
Destination Management |
Participatory Tourism Economies |
Adventure Pedagogy |
Nature Based Tourism and Business Development |
Introduction to EU-funded Development and Research Projects |
EU Project Planning and Tools |
Implementation and Management of EU projects |
Responsible Food Tourism |
Animal Welfare in Tourism |
Responsibility Communication |
Tourism Legislation |
Arctic Guide |
Safety Skills in Practice |
Hospitality
• Can recognise the importance of nature, localness, and hospitality in tourism business |
Introduction to Tourism Phenomenon |
Operating Environment of Tourism |
Work Communicty Skills |
Employee Experience Management |
Customer Experience Management in Tourism |
Collaborative Customer Experience and Digital Marketing |
Introduction to Business Skills in Tourism |
German Language in Services |
S´il vous plait |
Spanish: Español del turismo |
Not grouped |
Sustainable Tourism Planning |
Communication |
Swedish, oral skills |
Swedish, written skills |
English |
Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry |
Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry |
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
YDINRES23-1001 |
CORE COMPETENCE
(Choose all ) |
145 |
YDINMOD1-1001 |
Start your Bachelor of Tourism Studies
(Choose all ) |
10 |
AMKO006 | Start of University Studies | 5 |
MATR211 | Project Management | 5 |
YDINMOD2-1001 |
Tourism in Arctic Environment
(Choose all ) |
20 |
MAT201 | Introduction to Tourism Phenomenon | 5 |
MATR210 | Operating Environment of Tourism | 5 |
MAT203V24 | Sustainable Tourism Planning | 5 |
MATR204 | Safety in Tourism | 5 |
YDINMOD4-1001 |
Employee Wellbeing as Success Factor in Business
(Choose all ) |
15 |
MATR221 | Work Communicty Skills | 5 |
MATR222 | Employee Experience Management | 10 |
YDINMOD5-1001 |
Customer Experience Management in Tourism
(Choose all ) |
15 |
MATR223 | Customer Experience Management in Tourism | 10 |
MATR224 | Collaborative Customer Experience and Digital Marketing | 5 |
YDINMOD6-1001 |
Resource-Wise Development of Tourism Business
(Choose all ) |
20 |
MAT202 | Introduction to Business Skills in Tourism | 5 |
MATR212 | Business Model Project | 5 |
MAT302 | Designed Business Models in Tourism | 5 |
MATR321 | Developing a Successful Tourism Business | 5 |
YDINMOD7-1001 |
Sustainable Tourism Management
(Choose all ) |
15 |
MAT304 | Responsible Tourism Management | 10 |
MAT301 | Destination Management | 5 |
LNGMOD-1001 |
Language and Communication Studies
(Choose all ) |
20 |
MATVMV | Multidimensional Communication | 5 |
MATVKK | Use of Language | 5 |
MATVTL | Text Types | 5 |
MATVVV | Communication Competence | 5 |
MATVV | Communication | 0 |
MATVRS | Swedish, oral skills | 0 |
MATVRK | Swedish, written skills | 0 |
MATVE | English | 0 |
TRNMOD23-1001 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 |
R801MPH | Basic Practical Training: Enhancing Professional Skills in the Tourism Industry | 10 |
R801MSH | Advanced Practical Training: Sustainable Development of the Tourism Industry | 20 |
PROFRES-1001 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose ects: 45 ) |
45 |
Alternative Professional Studies
(Choose ects: 20 ) |
0 - 20 | |
RESMOD1-1001 |
Tourism as a Multidisciplinary Phenomenon
(Choose ects: 10 ) |
0 - 10 |
MAT403 | Participatory Tourism Economies | 5 |
YYMP0028 | Tourism in the Era of Environmental Crisis | 5 |
RESMOD9-1001 |
Green Exercise
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R705GE100 | Adventure Pedagogy | 5 |
R705GE101 | Nature Based Tourism and Business Development | 5 |
R705GE103 | Winters skills and Winter Expedition | 5 |
RESMOD8-1001 |
Management of Research and Development Projects
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801MEUINT | Introduction to EU-funded Development and Research Projects | 5 |
R801MEUPTOOLS | EU Project Planning and Tools | 5 |
R801MEUIMP | Implementation and Management of EU projects | 5 |
Free-choice Electives
(Choose ects: 25 ) |
0 - 25 | |
RESMOD3-1001 |
Sustainable Arctic Tourism
(Choose ects: 25 ) |
0 - 25 |
R81OJ19PROJ | Project Work in Tourism | 5 - 10 |
R81MVASRUOOJ | Responsible Food Tourism | 5 |
R81ELMAOJ | Animal Welfare in Tourism | 5 |
R801MVVIESTOJ | Responsibility Communication | 5 |
R81ML35OJ | Tourism Legislation | 5 |
RESMOD4-1001 |
Safe Arctic Tourism
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801MAGOJ19 | Arctic Guide | 5 |
VVV220 | Safety Skills in Practice | 5 |
R801M152OJ | Safety Competence in Working Life | 5 |
RESMOD5-1001 |
Career Planning
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801M001 | Competence Recognition and Career Planning | 5 |
R81ML80 | Introduction to Tourism Work | 5 |
R801MBOJ | Personal Branding on Social Media | 5 |
RESMOD2-1001 |
Advanced Language and Cultural Skills
(Choose ects: 15 ) |
0 - 15 |
R801MKTGLOJ | German Language in Services | 5 |
R801MKTRAOJ | S´il vous plait | 5 |
801MKTESOJ | Spanish: Español del turismo | 5 |
RA81M22S-1005 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 |
MATR310 | Development Skills in Thesis Process | 5 |
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |