Tools for Self-management (2 cr)
Code: C-02629-TO00BR99-3019
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.12.2024 - 15.06.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02629-TO00BR99
Evaluation scale
Approved/Failed
Content scheduling
Opintojaksolla perehdytään kysymykseen: • Millaisia elämän- ja arjen hallinnan taitoja tarvitaan, että voi edetä työn ja elämän tavoitteissa? Kuinka näitä kehitetään? Opintojakso koostuu viidestä osiosta, joihin syvennytään podcastein, videoin ja interaktiivisin tehtävin: Orientaatio Video: Osioon motivoiva ja sen sisällöstä kertova tervehdys Osion sisällöt ja oppimistavoitteet Podcast: Mitä on itsensä johtaminen? Moduuli 1: Miten rakennan toimivan vuorokausirytmin? Video: Osaan motivoiva ja sen esittelevä tervehdys Tehtävä: Testaa perustietosi vuorokauden rytmittämisestä Aivoystävällisen ajankäytön malli Podcast: Millaisista osista koostuu aivoystävällinen vuorokausi? Oppimistehtävä: Rakenne itsellesi toimiva vuorokausirytmi Moduuli 2: Kuinka säätelen virettäni ja energiankäyttöäni? Video: Osaan motivoiva ja sen esittelevä tervehdys Mielikuvaharjoitus: Kehon ja mielen pikaskannaus Podcast: Kuinka virettä säädellään tehokkaasti? Vireen säätelyn onnistumisista ja haasteista syntyvät kierteet Oppimistehtävä I: Vireystilan pikarauhoittaminen Oppimistehtävä II: Vireystilan pika-aktivointi Oppimistehtävä III: Irti aloittamisen vaikeudesta Oppimistehtävä IV: Säätele älyteknologian käyttöä Moduuli 3: Kuinka ajatusmallimme vaikuttavat toimintaamme? Video: Osaan motivoida ja sen esittelevä tervehdys Tehtävä: Tunnista toiminnan taustalla oleva ajatusmalli Podcast: Millaiset ajatus- ja toimintamallit meitä ohjaavat? Ajatus- ja toimintamallien hyödyt ja haitat vertailussa Oppimistehtävä I: Uskomusten muokkaaminen Oppimistehtävä II: Ajatuksesta irrottautuminen Oppimistehtävä III: Toimi eri lailla kuin ajatusmalli ohjaa Moduuli 4: Millaista tarinaa itsestäni kerron? Video: Osaan motivoiva ja sen esittelevä tervehdys Tehtävä: Kokoa tarinan juoni Podcast: Millaisia tarinoita liittyy epäonnistumisen pelkoon ja jännittämiseen? Monivalintatesti podcastin teemoista Oppimistehtävä I: Lisää itsemyötätuntoa Oppimistehtävä II: Tunnista pahin mahdollinen seuraus Oppimistehtävä III: Omien tarinoiden haastaminen pienin askelin Kokoava loppupohdinta: Tulevaisuuskirje
Objective
The student is able to: - assess the significance of sleep, recovery, sports, nutrition and life rhythm to one’s capacity - create a plan for a personalized circadian rhythm - find suitable tools to maintain one’s concentration and activeness - recognise the mental patterns affecting one’s daily life and apply new ones to help reach one’s goals
Location and time
Verkossa toteutuksen voimassaolon sisällä. Katso Ajoitus.
Materials
Opintojakson aikana opiskelija perehtyy kattavasti aihealueen teorioihin podcastien, videoiden ja lyhyiden tekstien kautta.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Exam schedules
Toteutuksen työtila on avoinna toteutuksen päättymispäivän loppuun saakka ja kaikki tehtävät tulee olla tehtynä ennen työtilan sulkeutumista.
International connections
Ei kv-yhteyttä.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijoiden intranetistä.
Student workload
Tämän automatisoidun opintojakson suorittamiseen vaaditaan keskimäärin 54 tunnin opiskelua.