Healing Communication - a Method to Effective Client Encounters (5 cr)
Code: C-02629-TO00BQ45-3010
General information
- Enrollment
-
20.05.2024 - 24.11.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.06.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02629-TO00BQ45
Assessment criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää, että kaikki oppimisympäristön tehtävät on palautettu ja pakolliset kurssiosiot on käyty läpi kurssin suorituspäivämäärien puitteissa.
Evaluation scale
Approved/Failed
Content scheduling
1) ORIENTAATIO-moduulissa (1 op) tutustut toisiin opiskelijoihin, opettelet työskentelemään Canvas-oppimisalustalla ja saat kokonaiskuvan opintojaksosta tavoitteineen. Orientaation pohdintatehtävä johdattelee sinut miettimään omia taitojasi ja vahvuuksiasi suhteessa niihin taitoihin, joita tarvitaan sosiaali- ja terveysalalla tapahtuvissa asiakaskohtaamisissa. 2) ONNISTUNUT ASIAKASKOHTAAMINEN –moduulissa (2 op) keskityt onnistuneen asiakaskohtaamisen ulottuvuuksiin keskustelun kuuden teeman avulla. Lisäksi perehdyt Hoitava viestintä -menetelmän perusteisiin ja vaiheisiin. Harjoittelet hoitava viestintä-menetelmän käyttöä ja reflektoit omaa kehittymistäsi konkreettisten harjoittelutehtävien kautta. Moduulin lopussa testaat taitosi Hoitava viestintä -menetelmään liittyen. Testi auttaa sinua hahmottamaan, millä tasolla olet oivaltanut opeteltavan menetelmän idean. 3) OTA HOITAVA VIESTINTÄ MENETELMÄ KÄYTTÖÖN –moduulissa (2 op) keskityt haastavien asiakastilanteiden tarkasteluun mallin avulla ja opit muutaman konkreettisen tavan edetä vuorovaikutuksellisesti haastavissakin tilanteissa. Tämän lisäksi pääset soveltamaan menetelmää työssäsi/harjoittelussasi tai omien verkostojesi kanssa. Moduulin lopussa testaat taitosi Hoitava viestintä -menetelmän käyttöön liittyen.
Objective
Student is able to - reflect on their experiences from encounters with clients and to recognize their own potential development goals - list the key components to successful interaction with clients and recognizes and can explain the role of motivating clients as a part of effective client interaction - explain the principles of Healing communication-method and explain its phases - successfully apply Healing communication, reflect and evaluate their actions and the using the method in client interaction, and to share their expertise with others - reflect on challenging client interactions and recognize and discover different solutions to them - adopt Healing communication in their own work and to apply it to client interactions to support the client
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy opintojakson Canvas-työtilasta. Kaikki materiaalit ovat sähköisessä muodossa.
Teaching methods
Implementation plan available in Finnish.
Exam schedules
Sinulla on mahdollisuus suorittaa opinto Canvas-työtilassa aikavälillä 01.06.2024-31.12.2024. Opinnon kaikki tehtävät on suoritettava Canvas alustalla ja pyydettävä suoritusmerkintää erillisellä tehtävällä viimeisessä moduulissa opinnon päättymispäivään mennessä. Kesälomakaudella heinäkuussa ja vuodenvaihteen lomien aikana ei kirjata arviointeja. Lukukauden loppuun mennessä tehdyt suoritukset kirjataan kuluneelle lukukaudelle, 31.12. mennessä tehdyt syyslukukaudelle ja 31.7. mennessä tehdyt kevätlukukaudelle.
International connections
Ei KV-yhteyttä.
Completion alternatives
Opinnolla ei ole valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.