Skip to main content

Media analysis (5 cr)

Code: C-02536-AV00AV04-3002

General information


Enrollment
17.03.2025 - 04.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.04.2025 - 20.08.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Centria University of Applied Sciences, Centria eKampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25

Evaluation scale

0-5

Objective

Opiskelija hahmottaa median keskeisen roolin yhteiskunnassa sekä tunnistaa sen toimintatapoja ja tuottamisprosessiin vaikuttavia rakenteita. Opiskelija motivoituu analysoimaan mediasisältöjä ja saa avaimia tulkita erilaisia mediatekstejä. Opiskelija erottaa toisistaan analyysin, kritiikin ja mielipiteen ja osaa tulkita tutkimusesimerkkejä. Opiskelija osaa eritellä mediatekstejä ja tekstisisältöjä muutamien keskeisten käsitteiden avulla (representaatio, stereotypia, genre ja intertekstuaalisuus). Opiskelija tunnistaa tuotannon rakenteiden vaikutuksia ja hahmottaa mediatalouden perustoimijoiden eroja (kaupallliset tuotantoyhtiöt, julkisen palvelun yleisradioyhtiöt).

Content

Opintojakso koostuu kolmesta pääteemasta: 1. Sisällön analyysi 2. Yleisö ja vuorovaikutus 3. Tuotanto ja rakenteet. Pääteemat jakautuvat viikoittaisiin alateemoihin: - Media-analyysi käsitteenä - Representaatio ja stereotypia - Yleisö ja vuorovaikutus - Julkinen ja kaupallinen media - Intertekstuaalisuus ja genre - Monimediallisuus ja formaatit - Hybridi mediaympäristö - Verkkoyhteisöt.

Location and time

Opintojakso toteutuu 100 % verkko-opintoina.

Materials

Oppimateriaali löytyy opintojakson itslearning-työtilasta. Opiskelu tapahtuu itslearning-oppimisympäristössä, joka on Centrian käyttämä digitaalinen oppimisympäristö. Opiskelija tarvitsee tietokoneen ja toimivan verkkoyhteyden.

Student workload

5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä.

Qualifications

Opintojakso sopii niin mediatekniikan insinööriksi opiskeleville, opettajaksi aikoville, toimittajan uraa suunnitteleville kuin muutoin median parissa työskenteleville ja siitä kiinnostuneille henkilöille. Opinnot eivät edellytä aiempia media-alan opintoja.

Go back to top of page