Strategic Marketing and Sales Management (5 cr)
Code: C-02536-AV00AT43-3001
General information
- Enrollment
-
20.11.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.01.2024 - 10.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Centria University of Applied Sciences, Talonpojankatu 2, Kokkola
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Course
- C-02536-AV00AT43
Evaluation scale
0-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen toimintaa strategialähtöisesti. Hän osaa huomioida strategisen markkinoinnin yrityksen toiminnassa ja tunnistaa sen merkityksen. Hän osaa analysoida erilaisten strategiavalintojen toimivuutta. Opiskelija osaa myös suunnitella ja toteuttaa strategista markkinointia käytännössä huomioiden erilaisten ratkaisujen vaikutuksen yrityksen talouteen.Opiskelija osaa soveltaa myyntiprosessin eri vaiheita ja analysoida myynnin toteutusta. Hän osaa myös asettaa erilaisia myyntitavoitteita ja luoda mittareita, jolla tarkastellaan myynnin onnistumista käytännössä.
Content
Opintojaksolla saadaan vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin Mitä strateginen markkinointi on? Miksi strateginen markkinointi on tärkeää ja mikä on sen rooli yrityksen johtamisessa? Miten strateginen markkinointi voidaan toteuttaa yrityksessä? Miten myyntiä voidaan suunnitella ja toteuttaa onnistuneesti? Opintojaksolla ei ole lähiopetusta, vaan oppimateriaali ja tehtävät ohjeineen löytyvät oppimisympäristöstä. Opintojen suorittamiseksi tarvitaan internet-yhteys sekä sähköposti. Opintomateriaalit on esitelty tehtävänantojen yhteydessä. Tehtävänannot voi suorittaa opintojakson materiaalin avulla, mutta yksi hyvä taustakirja tälle opintojaksolle on myös :Nieminen T, Tomperi S. 2008. Myynnin johtamisen uusia aika. WSOYpro. Porvoo. Opintojakson tehtävät ovat keskustelutehtäviä, haastattelutehtävä, yksilötehtäviä joita palautetaan kirjallisesti tutoropettajalle sekä oppimispäiväkirja. Opintojen ajan tutor ohjeistaa ja ohjaa opintojen etenemistä.
Location and time
Opintojakso toteutuu 100 % verkko-opintoina.
Materials
Oppimateriaali löytyy opintojakson itslearning-työtilasta.
Student workload
5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Opiskelu tapahtuu itslearning-oppimisympäristössä, joka on Centrian käyttämä digitaalinen oppimisympäristö. Opiskelija tarvitsee tietokoneen ja toimivan verkkoyhteyden.
Qualifications
Opinnot sopivat kaikille strategisesta markkinoinnista ja myynnistä kiinnostuneille, markkinoinnin perusteiden hallinta helpottaa opintojaksolla suoriutumista.