Promoting children and young people’s mental health and wellbeing (5 cr)
Code: C-02504-SZ00CM36-3002
General information
- Enrollment
-
18.11.2024 - 09.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.02.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- JAMK University of Applied Sciences, Lutakon kampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-02504-SZ00CM36
Evaluation scale
Pass/Fail
Objective
Purpose of the course After completing the course, you will be able to promote and support the mental wellbeing of children and young people, identify key protective and stress factors affecting mental health. Learning outcomes of the course Ethical competence Health promotion competence Counselling and interaction competence and support for self-care Competence goal of the course After completing the course you will understand the stages of normal growth and development in children and young people. You will be familiar with the most common mental health disorders in children and young people and recognise their relationship to their wellbeing and that of their families. You will have the skills to support the mental wellbeing of children and young people. You understand the importance of sexuality and its diversity as part of the overall wellbeing of children and young people. You know how to support the sexual development of children and young people. You know the main aspects of the service system that promotes the mental wellbeing of children, young people and families and the legislation that governs these services
Content
Normal growth and development of children and young people Mentalisation and resilience Common mental disorders in children and young people Sexual development Sexuality and gender diversity Emotional and safety skills and digital safety skills Service system and legislation
Location and time
Opintojakso toteutuu kevätlukukauden 2025 aikana Jyväskylän ammattikorkeakoulun Moodlen verkko-oppimisympäristössä.
Materials
Aaltonen, J. 2012. Turvataitoja nuorille - opas sukupuolisen häirinnän ja seksuaalisen väkivallan ehkäisyyn Kumpulainen, K., Aronen, E., Ebeling, H., Laukkanen, E., Marttunen, M., Puura, K. & Sourander, A. (toim.) 2016. Lastenpsykiatria ja nuorisopsykiatria. Laitinen, I. & Ollikainen, S (toim.) 2017. Mentalisaatio: teoriasta käytöntöön. Lajunen, K. Andell, M. & Ylenius-Lehtonen, M. 2022. Tunne- ja turvataitoja lapsille Storvik-Sydänmaa, S., Tervajärvi, L. & Hammar, A-M. 2019. Lapsen ja perheen hoitotyö. SanomaPro Lisäksi Moodlen verkko-oppimisympäristöstä löytyvät artikkelit.
Teaching methods
Opintojakso toteutuu kokonaan verkkototeutuksena Jyväskylän ammattikorkeakoulun Moodlen verkko-oppimisympäristössä. Opiskelija perehtyy itsenäisesti opintojakson materiaaliin (kirjallinen materiaali sekä videotallenteet). Opintojaksolla opiskelija suorittaa itsenäisiä tehtäviä, ryhmätehtäviä sekä verkkotestin.
Exam schedules
Opintojakson tehtävät ja muut suoritukset tulee suorittaa opintojakson aikana.
Student workload
Opintojakson kokonaiskuormitus on 135h (27h x 5 op= 135h) Orientaatio opintojaksoon 2h Oppimateriaaleihin perehtyminen (kirjallinen aineisto, videotallenteet, videot, Podcastit) yhteensä 70h Oppimistehtävien tekeminen (kirjalliset tehtävät, verkkokeskustelut, osaamistesti) yhteensä 50h Arviointi / palaute: itsearviointi, vertaispalaute, opintojaksopalaute yhteensä 13h