Let's Talk About Children -Working Methods (5 cr)
Code: C-02471-OR00CG22-3019
General information
- Enrollment
-
25.11.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Institution
- Oulu University of Applied Sciences, 1. kokoontuminen ma 20.1.2025 klo 15 - 19 Lapset puheeksi- menetelmät 2. kokoontuminen ma 27.1.2025 klo 15 - 19 Lapset puheeksi - keskusteluharjoitukset 3. kokoontuminen ma 14.4.2025 klo 15 - 19 Lapset puheeksi -neuvonpito Nämä seminaari tapaamiset ovat pakolliset! Lisäksi 1 h nonstop - tapaaminen ja lyhyt ryhmätapaaminen 2. ja 3. kerran välillä
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 15
- Course
- C-02471-OR00CG22
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Tehtävä 1: Ennakkotehtävät, esittäytyminen ja Lapset puheeksi -menetelmään tutustuminen etukäteismateriaalin avulla, yksilötehtävä. Osallistuminen etäopetukseen ja harjoituksiin (Lapset puheeksi -keskustelu ja neuvonpito) Tehtävä 2: Lapset puheeksi -keskustelun käytännön harjoitukset (paritehtävä) ja niihin liittyvä päiväkirja (yksilötehtävä) Tehtävä 3: Lapset puheeksi -neuvonpitoharjoitus, ryhmätehtävä Tehtävä 4: Reflektiokeskustelut pienryhmissä Tehtävä 5: Oppimisen ja toteutuksen arviointi
Objective
The student is able to use in his/her work Let's talk about children -discussion and Let’s talk about children network. He/she can discuss with parents about the development and functional daily routines of child in positive, constructive and problem-solving manner. He/she can tell about strengths and vulnerabilities of children. He/she is able to discuss with parents what concrete can be done in the everyday life of the child to strengthen the protective structures. The student is able to arrange Let's talk about children network if necessary and to participate to it as a member of the multidisciplinary team.
Execution methods
Etäopiskelu: Webinaarit, työpajatyöskentely ja harjoitukset, yhteensä 25 h Työskentely Moodlessa ja harjoitukset käytännössä, 110 h
Accomplishment methods
Osallistuminen webinaareihin. Oppimistehtävät Moodlessa. Harjoitukset käytännössä. Oppimisen itsearviointi.
Content
1) Theoretical background and basis of the method. Key concepts: development environment, child development, strengths, communication in daily life, protective structures, vulnerability. Appreciative interaction. 2 CR 2) Let's talk about children -discussion and Let's talk about children network and the manuals of them. Practical training of method. 3 CR
Location and time
1. kokoontuminen ma 20.1.2025 klo 15 - 19 Lapset puheeksi- menetelmät 2. kokoontuminen ma 27.1.2025 klo 15 - 19 Lapset puheeksi - keskusteluharjoitukset 3. kokoontuminen ma 14.4.2025 klo 15 - 19 Lapset puheeksi -neuvonpito Nämä seminaari tapaamiset ovat pakolliset! Lisäksi 1 h nonstop - tapaaminen ja lyhyt ryhmätapaaminen 2. ja 3. kerran välillä
Materials
Oppimateriaali esitellään opintojen alussa.
Teaching methods
Opiskelu tapahtuu Moodle -ympäristössä yksilö-, pari- ja pienryhmätehtävien avulla. Opiskeluun liittyy käytännön harjoituksia. Opettajan opetus ja ohjaus tapahtuu etäyhteydellä ja Moodle-ympäristössä. Pakolliset työpajat etäyhteydellä yhteensä 12 h, menetelmiin perehtyminen ja menetelmien (Lapset puheeksi -keskustelu ja -neuvonpito) harjoittelu. Pienryhmäkohtaiset tapaamiset 1 tai 2 kertaa HUOM! Etäosallistuminen ja -harjoitusten teko edellyttää osalistujilta: toimiva nettiyhteys, tietokone, mikrofoni ja kamera
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä Etäopetus 12 tuntia, sisältää 3 x 4 tuntia webinaarina Lisäksi pienryhmä ohjaukset 1 tai 2 kertaa 2 tuntia Itsenäinen työskentely vähintään 121 tuntia: keskustelu harjoitukset käytännössä ja pienryhmä työskentely Moodlessa sisältää keskusteluiden lisäksi neuvonpidon toteuttamisen
Qualifications
-