Skip to main content

Acknowledging Sexuality in Rehabilitation (5 cr)

Code: C-02469-SF10056-3004

General information


Enrollment
01.04.2025 - 07.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
08.09.2025 - 12.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Karelia University of Applied Sciences, Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

Learning Outcomes; At the end of the module: - You will be able to consider the diversity of sexuality and gender in client work. - You will be able to utilize the Better model in addressing sexuality. - You will be able to describe the possible effects of aging, illness, and disability on sexuality. - You will be able to provide limited information on sexuality-related issues as part of rehabilitation work.

Content

- Considering sexuality in rehabilitation work - Considering the diversity of sexuality and gender in rehabilitation - Sexuality and aging - The effects of illness or disability on sexuality - Sexuality and neurological diseases - Sexuality and pain - Sexuality and intellectual disability

Location and time

Verkkokurssi, jonka voit suorittaa oman aikataulusi mukaan opintojakson suoritusajankohdan aikana.

Materials

Tarvittava (pakollinen) materiaali löytyy opintojakson Moodle-oppimisympäristöstä.

Teaching methods

Opintojakso koostuu itsenäisestä materiaaliin tutustumisesta, tallennetuista verkkoluennoista ja oppimistehtävistä. Voit edetä opintojaksolla omassa tahdissasi niin, että kaikki opintojakson oppimistehtävät on palautettu opintojakson suoritusajankohdan sisällä.

Completion alternatives

Opintojaksolla oppimista arvioidaan erilaisilla oppimistehtävillä, jotka voit suorittaa oman aikataulusi mukaisesti opintojakson suoritusajankohdan aikana.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa 5 x 27 h = 135 h opiskelijan työtä. Tämä koostuu itsenäisestä materiaaliin tutustumisesta ja oppimistehtävistä.

Go back to top of page