Skip to main content

Russian 4 (4cr)

Code: C-01918-XVEN0004V24-3002

General information


Enrollment
03.12.2025 - 09.03.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
09.03.2026 - 21.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Institution
University of Lapland
Teaching languages
english
finnish
Seats
0 - 12

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

Kurssin suoritettuaan opiskelija pystyy rohkeammin osallistumaan keskusteluihin ja yksinkertaisiin haastatteluihin. Hän ymmärtää erilaisiin tavoitteisiin tähtäävää kielenkäyttöä ja osaa myös itse käyttää kieltä erilaisiin tarkoituksiin suullisesti ja kirjallisesti. Pystyy rakentamaan vaikeampiakin lauseita ja rohkenee asioimaan syntyperäisten kielenkäyttäjien kanssa. Opiskelija ymmärtää venäläistä kulttuuria ja tapoja sekä motivoitunut jatkamaan venäjän kielen ja kulttuurin opintojaan.

Methods of completion

Pari- ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksella 48 t. itsenäistä työskentelyä 48t.

Methods of completion

Säännöllinen osallistuminen kontaktiopetukseen. Kotitehtävien ja pakollisten tehtävien mm. esseiden, sanakokeiden ja verkkotehtävien ajoissa palauttaminen. Kirjalliseen lopputenttiin osallistuminen.

Content

Kurssilla harjoitellaan monipuolisten kirjoitustehtävien parissa, luetaan ja käännetään helppoja dialogeja ja tekstejä, kuunnellaan äänitemateriaalia sekä kirjoitetaan lyhyitä esseitä kurssikirjan tekstien pohjalta. Kurssilla tehdään myös sanakokeita. Tällä jaksolla tutustutaan etuliitteisiin liikeverbeihin, imperatiiviin, konditionaaliin, aktiiviin partisiippeihin myös konjunktiot ja uudet pronominit tulevat tutuiksi. Aihepiireinä ovat liikenne Pietarissa, venäläinen perhe, urheilu Venäjällä, venäläinen kirjallisuus ja koulutus järjestelmä Venäjällä.

Materials

Kurssikirjan saa opettajalta ilmaiseksi.

Teaching methods

Teaching profile: F2F

Qualifications

Kurssi on tarkoitettu lähinnä Venäjä 3-kurssin suorittaneille opiskelijoille tai muualla vastaavan tasoisen kurssin suorittaneille.

Go back to top of page