Skip to main content

Specific Issues in Sustainability Education (5 cr)

Code: C-01918-LAER2413V24-3002

General information


Enrollment
12.08.2025 - 31.05.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
University of Lapland, Opintojakso suoritetaan Exam-tenttinä.
Teaching languages
English
Finnish
Seats
0 - 10

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: • tarkastella, kuinka kestävyyskasvatuksessa otetaan huomioon tunteet • perustella, kuinka sosiaalisesti oikeudenmukainen kestävyyskasvatus toteutetaan • kriittisesti tarkastella kestävyyskysymyksiä lasten tulevaisuuden kannalta • soveltaa ekopsykologista ymmärrystään kestävyysviestinnän perustana

Methods of completion

Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksytyn kirjatentin suorittamista. Tentti tehdään Exam-tenttitilassa. Opiskelija ilmoittaa tentittävät teokset ja suunnitellun tenttimisajankohdan Ulla Kemille.

Methods of completion

Kirjatentti kolmesta teoksesta, yhteensä noin 650 sivua. Kirjat tentitään seuraavasti: Agyeman, J. (2013). Introducing just sustainabilities: Policy, planning, and practice. 205 sivua JA Pekkarinen, E. & Tuukkanen, T. (2020). Maapallon tulevaisuus ja lapsen oikeudet. Hansaprint, Turenki. 220 sivua, e-kirja, JA Clayton, S. & C. M. Manning, (eds.), (2018). Psychology and climate change: Human perceptions, impacts, and responses. 226 sivua, e-kirja TAI Weintrobe, S. (2013). Engaging with climate change: Psychoanalytic and interdisciplinary perspectives. 255 sivua e-kirja

Content

• ympäristötunteet • kestävyystoimien sosiaalinen oikeudenmukaisuus • kestävyyskysymykset ja lapsen oikeudet • kestävyyden viestintä

Location and time

Opintojakso suoritetaan Exam-tenttinä.

Go back to top of page