Specific Issues in Sustainability Education (5 cr)
Code: C-01918-LAER2413V24-3002
General information
- Enrollment
- 12.08.2025 - 31.05.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- University of Lapland, Opintojakso suoritetaan Exam-tenttinä.
- Teaching languages
- English
- Finnish
- Seats
- 0 - 10
- Course
- C-01918-LAER2413V24
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: • tarkastella, kuinka kestävyyskasvatuksessa otetaan huomioon tunteet • perustella, kuinka sosiaalisesti oikeudenmukainen kestävyyskasvatus toteutetaan • kriittisesti tarkastella kestävyyskysymyksiä lasten tulevaisuuden kannalta • soveltaa ekopsykologista ymmärrystään kestävyysviestinnän perustana
Methods of completion
Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksytyn kirjatentin suorittamista. Tentti tehdään Exam-tenttitilassa. Opiskelija ilmoittaa tentittävät teokset ja suunnitellun tenttimisajankohdan Ulla Kemille.
Methods of completion
Kirjatentti kolmesta teoksesta, yhteensä noin 650 sivua. Kirjat tentitään seuraavasti: Agyeman, J. (2013). Introducing just sustainabilities: Policy, planning, and practice. 205 sivua JA Pekkarinen, E. & Tuukkanen, T. (2020). Maapallon tulevaisuus ja lapsen oikeudet. Hansaprint, Turenki. 220 sivua, e-kirja, JA Clayton, S. & C. M. Manning, (eds.), (2018). Psychology and climate change: Human perceptions, impacts, and responses. 226 sivua, e-kirja TAI Weintrobe, S. (2013). Engaging with climate change: Psychoanalytic and interdisciplinary perspectives. 255 sivua e-kirja
Content
• ympäristötunteet • kestävyystoimien sosiaalinen oikeudenmukaisuus • kestävyyskysymykset ja lapsen oikeudet • kestävyyden viestintä
Location and time
Opintojakso suoritetaan Exam-tenttinä.