Skip to main content

Gamified and playful learning (5 cr)

Code: C-01918-KKAS2136V24-3002

General information


Enrollment
03.12.2025 - 04.02.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2026 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Institution
University of Lapland, Opintojakso alkaa helmikuussa 2026 ja päättyy huhtikuussa 2026
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija: - ymmärtää leikin ja leikillisyyden merkityksen lasten ja aikuisten oppimisessa - tuntee pelillisen ja leikillisen oppimisen piirteitä ja lähestymistapoja - osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisia leikillisen ja pelillisen oppimisen prosesseja eri kouluasteille - osaa yhdistää erilaisia digitaalisia teknologioita ja sovelluksia leikilliseen ja pelilliseen oppimiseen - ymmärtää leikillisyyden ja leikin yhteyden yksilön luovuuteen ja hyvinvointiin - tunnistaa leikillisyyden eri puolia ja osaa hyödyntää niitä työssään ja elämässään

Methods of completion

Opetusprofiili: LÄHI Luennot 12h; Ryhmätyöskentely 40h; Itsenäinen työskentely 83h

Methods of completion

Opintojakso koostuu luennoista, ryhmätehtävistä sekä esseestä.

Content

Opintojaksolla opiskelija perehtyy leikin, leikillisyyden ja pelillisyyden sekä pelillisen ja leikillisen oppimisen erilaisiin teoreettisiin ja pedagogisiin lähtökohtiin. Lisäksi opiskelija perehtyy leikillisyyttä ja leikkiä koskevaan tutkimukseen luovuuden, hyvinvoinnin ja erilaisten työelämätaitojen näkökulmasta. Opintojaksolla hyödynnetään ulkopuolisia asiantuntijoita ja tehdään yhteistyötä teemaan liittyen eri organisaatioiden kanssa. Opintojaksolla tuotetaan pienryhmissä raportti ja luova tuotos valitusta aiheesta. Lisäksi opiskelija laatii esseen, jossa hän tarkastelee valitsemastaan näkökulmasta leikillistä ja pelillistä oppimista kirjallisuuteen pohjautuen.

Location and time

Opintojakso alkaa helmikuussa 2026 ja päättyy huhtikuussa 2026

Go back to top of page