Relevance Management and Brand Building (5cr)
Code: R300BN129-3002
General information
- Enrollment
- 06.10.2025 - 08.02.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 09.02.2026 - 27.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Margit Grönvall
- Course
- R300BN129
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opinnon keskeisenä sisältönä:
Merkityksellisyyden johtaminen
Brändin rakentaminen ja johtaminen
Riskit
Vastuullisuusviestintä
Vastuullisuus osana brändiä
Objective
Opiskelija tietää merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hän ymmärtää strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Hän osaa arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.
Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen, johtaminen
Content
Merkityksellisyyden johtaminen
Brändin rakentaminen ja johtaminen
Riskit
Vastuullisuusviestintä
Vastuullisuus osana brändiä
Location and time
Lukujärjestyksen mukaisesti sekä lisäksi pienryhmien itsenäinen työskentely.
Materials
Opiskelijan omaehtoinen painettu ja painamaton materiaali koskien opinnon aiheita.
Teaching methods
Opintojaksolla oppitunnit muodostuvat teorialuennoista sekä niihin liittyvistä tehtävistä ja keskusteluista. Ryhmätehtäviä voidaan tehdä tunneilla ja jatkaa pienryhmän itsenäisenä työskentelynä. Opintojaksoon kuuluu lisäksi itsenäinen työskentely sekä pienryhmien itsenäinen työskentely. Luentoaineisto, muu materiaali sekä arvioitavat oppimistehtävät viedään Moodle-oppimisympäristöön.
Exam schedules
Tenttien ja arvioitavien tehtävien ajankohdat näkyvät moodlessa.
Oppimistehtävien palautuksissa sovelletaan seuraavaa periaatetta: oppimistehtävällä/tentillä on yksi varsinainen palautuspäivämäärä. Myöhästyneet oppimistehtävät/tentit hylätään. Ensimmäinen uusinta on 2 kuukauden kuluttua varsinaisesta palautuspäivämäärästä. Toinen uusinta on seuraavan lukukauden puolivälissä (viikko 10 tai 42), tai viimeistään sen loppuun mennessä.
Tämän opintojakson osalta uusinta-ajankohdat ovat seuraavat:
-x.x.2026 (1. uusinta/korotus)
- x.x.2026 (2. uusinta)
Completion alternatives
Mikäli olet hankkinut osaamistavoitteiden, sisällön ja arviointikriteerien mukaisen osaamisen aiemmalla koulutuksella tai työelämässä, voit tehdä pelkät arvioitavat oppimistehtävät tai sopia osaamisen näytöstä ennen opinnon alkua.
Student workload
Opintojakson kokonaistyömäärä on 135 tuntia, joka sisältää oppitunnit yhdessä, itsenäisen työskentelyn, pienryhmätyöskentelyn sekä itsenäisen syventymisen aiheisiin, itsenäiset harjoitustehtävät ja arvioitavat oppimistehtävät.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Taso 1
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija tietää ja osaa kuvata merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Hän ymmärtää strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa ohjeiden avulla arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Taso 2
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija ymmärtää merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Opiskelija ymmärtää laajalaisesti strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa arvioida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Assessment criteria, good (3)
Taso 3
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija hallitsee merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät.
Opiskelija hallitsee strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija hallitsee brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa analysoida eri näkökulmat huomioiden brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija hallitsee vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Taso 4
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija osaa analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija hallitsee laajalaisesti vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Assessment criteria, excellent (5)
Taso 5
Merkityksellisyyden johtaminen ja brändin rakentaminen:
Opiskelija osaa kriittisesti tarkastella merkityksellisyyden johtamisen ja brändin rakentamisen brändin johtamisen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät. Opiskelija osaa kriittisesti analysoida strategian ja brändin yhteyden sekä sen, miten merkityksiä luodaan ja johdetaan.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändinhallinnan ja – johtamisen merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät riskit ja mahdollisuudet.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida brändejä eri käsitteistöjä ja työkaluja käyttäen.
Opiskelija osaa analysoida vastuullisuustoiminnan roolin kestävän brändin osana.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty/hylätty: Hän osaa viestiä vastuullisuusviestinnän keinoin.