Skip to main content

Development of Customer Experience (5cr)

Code: A31L000315-3001

General information


Enrollment
02.07.2026 - 31.07.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mika Saloheimo
Teacher in charge
Mika Saloheimo
Course
A31L000315

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää asiakkaan monikanavaisen ja digitaalisen ostopäätösprosessin ja asiakaskokemuksen merkityksen myynnin ja liiketoiminnan kannalta.
Osaa käyttää asiakaskokemuksen kuvaamiseen liittyviä menetelmiä.
Osaa suunnitella asiakkaan kannalta mielekkään asiakaskokemuksen.
Tunnistaa asiakaskokemuksen mittarit ja mittaamisen periaatteet.


Kompetenssit: Brändi- ja asiakaskokemusosaaminen

Content

Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnassa
Asiakaskokemukseen ja ostopäätösprosessiin liittyvät keskeiset käsitteet, teoriat ja mallit
Asiakaskokemuksen mallintamisen menetelmät ja työkalut
Asiakaskokemuksen kehittämisen periaatteet ja teknologian mahdollisuudet kehittämisessä
Asiakaskokemuksen mittarit
Mallintamisen, kehittämisen ja mittaamisen soveltaminen käytännön liiketoimintaan"

Assessment criteria, satisfactory (1)

Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen. Osaat kuvata yleisellä tasolla asiakaskokemuksen eri vaiheita yksinkertaista menetelmää käyttäen. Tunnistat asiakaskokemuksen heikkoja kohtia. Ymmärrät asiakaskokemuksen mittaamisen merkityksen ja tunnistat keskeisiä mittaustapoja.

Assessment criteria, good (3)

Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen ja tunnistat sen käytännön monimuotoisuuden. Osaat kuvata yksityiskohtaisesti asiakaskokemuksen eri vaiheita jossain määrin todellisuuteen pohjautuen. Osaat käyttää tässä relevanttia menetelmää. Osaat huomioida asiakaskokemuksen kehittämisen joitain keskeisiä näkökulmia. Osaat mitata asiakaskokemusta keskeisiltä osin ja ymmärrät tulosten merkityksen liiketoiminnan kannalta.

Assessment criteria, excellent (5)

Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen ja osaat hallita sen monikanavaisuutta. Osaat kuvata yksityiskohtaisesti ja luotettavasti asiakaskokemuksen eri vaiheita. Osaat soveltaa tässä käytettyjä vaativia menetelmiä itsenäisesti. Osaat kehittää asiakaskokemusta eri näkökulmia hyödyntäen. Osaat mitata asiakaskokemusta kattavasti ja luotettavasti ja osaat hyödyntää niitä liiketoiminnan kehittämisessä

Go back to top of page