Skip to main content

Methodology essay (5 cr)

Code: KMEN0402V24-3002

General information


Enrollment
12.08.2025 - 31.05.2026
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
01.08.2025 - 31.07.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
1 - 5
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Sustainability Education
Erityisopettajan maisteriohjelma
Erityispedagogiikan asiantuntijan maisteriohjelma
Teachers
Hanna Vuojärvi
Tuija Turunen
Lauri Lantela
Course
KMEN0402V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson jälkeen opiskelija:
- tuntee valitsemansa tutkimusmenetelmän ja osaa soveltaa sitä omassa tutkielmassaan
- ymmärtää minkälaista tietoa menetelmän avulla voidaan tuottaa
- tuntee menetelmän metodologiset lähtökohdat.

Accomplishment methods

Itsenäisen työskentelyn määrä riippuu kokonaisuuden laajuudesta:
- 1op: 27h
- 2op: 54h
- 3op: 81h
- 4op: 108h
- 5op: 135h

Content

- Esseessä kuvataan pro gradu -tutkielmaan valittu tutkimusmenetelmä ja sen soveltaminen omassa tutkielmassa.
- Lisäksi kerrotaan esimerkki vastaavalla tutkimusmenetelmällä toteutetusta tutkimuksesta.
- Jos aineisto on kerätty, esseessä avataan myös analyysia aineistoesimerkin avulla.
- Esseessä kerrotaan, minkälaista tietoa tutkielmalla tavoitellaan ja minkälaiseen metodologiseen suuntaukseen se pääsääntöisesti kiinnittyy.
Laajuus määrittyy ohjeellisella kaavalla 1 op = 3 sivua, mutta laajuutta oleellisempaa on pohtiva ja analyyttinen kirjoitustapa sekä hyödynnetyn tutkimuskirjallisuuden määrä, monipuolisuus ja ajankohtaisuus.

Materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus soveltuvin osin. 


Assessment criteria, satisfactory (1)

1-5/hylätty

Further information

Opiskelijan tulee olla yhteydessä tämän toteutuksen suorittamisen osalta omaan Pro gradu -tutkielman ohjaajaan, joka hyväksyy opiskelijan toteutukselle ja jolle essee palautetaan.

Go back to top of page