Marketing and Customer Service (5cr)
Code: R604ML94-3005
General information
- Enrollment
- 06.10.2025 - 04.01.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 12.01.2026 - 31.03.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree programme in Forestry
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
- Markkinointiajattelun kehittyminen, markkinoinnin uusiutuminen
- Markkinointiympäristö, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
- Asiakaslähtöinen markkinointi
- Asiakasarvo
- Markkinoinnin suunnittelu
- Henkilöstö ja asiakaspalvelu
- Markkinointiviestintä kilpailukeinona
- Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
- Tuloksellinen myyntityö
- Palveluliiketoiminnan mallit
Objective
Opiskelija
- Sisäistää markkinoinnin jatkuvan uusiutumisen ja kehittymisen tarpeen markkinointiympäristön ja asiakkaiden odotusten ja käyttäytymisen muuttuessa
- Tietää markkinointiympäristön, asiakaskäyttäytymisen ja markkinoiden segmentoinnin sisällöt
- Sisäistää asiakaslähtöisen markkinointiajattelun ja ymmärtää asiakaspalvelun ja sen kehittämisen merkityksen markkinoinnissa
- Tuntee markkinoinnin suunnittelun kokonaisuuden ja markkinoinnin kilpailukeinot. Osaa laatia markkinointisuunnitelman omalle alalleen.
- Osaa liikeviestinnän ja markkinointiviestinnän sen kaikilla osa-alueilla, oppii tuloksekkaan myyntityön valmistautumisesta kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon, osaa toimia asiakaskontakteissa
- Perehtyy palveluliiketoiminnan toimintamalleihin ja palvelujen markkinoinnin suunnitteluun ja palvelujen tuotteistamiseen.
Content
Asiakaspalvelu, asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi
Tuloksellinen myynti ja arvon luominen asiakkaalle
Markkinointi ja markkinointiviestintä
Saatavuus, verkkokauppa ja muu suoramarkkinointi, verkostot
Liike- ja verkkoviestintä, sosiaalinen media
Palvelualustat ja niillä toimiminen
Palveluliiketoiminnan mallit
Palveluiden suunnittelu ja tuotteistaminen, palvelumuotoilu
Palveluprosessin toiminta
Opintojakso sisältää viestintää 1 op.
Location and time
Kevät 2026
Opintojakson sisällön ja tehtävien esittely viikolla 3.
Materials
Opettajien Moodlessa jakama materiaali.
Teaching methods
Luentoja ja suullisia sekä kirjallisia tehtäviä yksin sekä ryhmissä
Exam schedules
Opintojaksolla ei tenttiä.
Completion alternatives
Sovittava opettajien kanssa tapauskohtaisesti ennen opintojakson alkua.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2
Palvelujen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tiedot ja taidot yltävät perusteiden ymmärtämiseen ja hallitsemiseen. Niiden merkityksen sisäistämisessä ja asennoitumisessa yritystoimintaan on kehittämistä.
Assessment criteria, good (3)
3-4
Tiedot ja taidot ovat kattavat metsätalousinsinöörin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtäviin. Asennoituminen sekä markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa ovat hyvällä tasolla.
Assessment criteria, excellent (5)
5
Tiedot ja taidot ovat kattavat ja syvälliset erinomaiseen suoriutumiseen metsätalousinsinöörin ammatissa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työtehtävissä. Asennoituminen markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin on innostunutta ja tavoitehakuista, ja niiden merkityksen sisäistäminen yritystoiminnassa on erinomaisella tasolla.