Media Education Literature (5 cr)
Code: MKAS2223V24-3002
General information
- Enrollment
- 12.08.2025 - 31.05.2026
- Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
- Timing
- 01.08.2025 - 31.07.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Heli Ruokamo
- Satu-Maarit Korte
- Course
- MKAS2223V24
Evaluation scale
H-5
Objective
Tentin jälkeen opiskelija:
- osaa tunnistaa mediakasvatuksen monitieteisiä teoreettisia lähtökohtia ja vetää yhteen tutkimustuloksia
- ymmärtää mediakasvatuksen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä
- osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia ja osaa argumentoida ja kirjoittaa omaa tieteenalaansa koskevista asioista
- ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
Execution methods
Opetusprofiili ETÄ 2. Kirjatentti.
Itsenäistä työskentelyä 135h
Accomplishment methods
Tentti Examissa. Valitaan neljä kirjaa tarjolla olevista vaihtoehdoista.
Content
Opintojaksolla tutustutaan mediakasvatuksen keskeisiin osa-alueisiin: media opetuksessa ja oppimisessa, media yhteiskunnassa sekä media ja psykososiaalinen hyvinvointi.
Materials
Teaching methods
Tentti Examissa. Valitaan neljä kirjaa tarjolla olevista vaihtoehdoista.
Assessment criteria, satisfactory (1)
0
Opiskelija ei osaa nimetä mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia eikä tunne niihin liittyviä pääkäsitteitä. Opiskelija ei osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
1
Opiskelija osaa mainita joitain valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia ja tuntee joitain pääkäsitteitä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida joitain mediakasvatuksen näkökulmia.
2
Opiskelija tuntee jonkin verran valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee joitain valitsemiensa alojen pääkäsitteitä, mutta ei osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa jonkin verran verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia.
Assessment criteria, good (3)
3
Opiskelija tuntee valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
4
Opiskelija tuntee kiitettävästi valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee useita valitsemiensa alojen pääkäsitteitä ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.
Assessment criteria, excellent (5)
5
Opiskelija tuntee erinomaisesti valitsemiensa mediakasvatuksen erikoisalojen teoreettisia lähtökohtia ja osaa vetää yhteen tutkimustuloksia. Opiskelija tuntee valitsemiensa alojen pääkäsitteet ja osaa käyttää esimerkkejä käsitteiden selittämisessä. Opiskelija osaa verrata ja arvioida erilaisia mediakasvatuksen näkökulmia. Opiskelija ymmärtää miten teorioita ja tutkimustietoa voidaan hyödyntää käytännön mediakasvatustoiminnassa.