Skip to main content

Video and Film Expression (5cr)

Code: UKUV0206-3011

General information


Enrollment
02.12.2024 - 06.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2025 - 15.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 1
Degree programmes
Art Education
Teachers
Marjo Pernu
Teacher in charge
Marjo Pernu
Scheduling groups
Harjoitusryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Group Exercise 1
Group Exercise 2
Course
UKUV0206

Evaluation scale

H-5

Objective

Learning outcomes: At the end of the course student is able to
- evaluate moving images and sounds as a part of the art
- define different styles of video expression as a part of teachingmethod
- creates independently film

Execution methods

Lectures 14 h; guided exercises 33 h; student projects completedin groups, 75 h, presentation of the final work 3 h.

Accomplishment methods

Active participation in lectures and exercises;successful completion of student projects.

Content

The basics of video techniques: shooting, sound, lightning,editing, scripting, directing, basics of narrative in the movingimage and dramatic structures, video and film history andgenres.

Materials

Oheiskirjallisuus soveltuvin osin: Bacon, Henry, 2005. Seitsemäs taide. Elokuva ja muut taiteet. Bergala, Alain, 2013. Kokemuksia elokuvakasvatuksesta. Kivi, Erkki & Pirilä, Kari, 2005. Otos. Elävä kuva – Elävä ääni. 1. osa. Kivi, Erkki & Pirilä, Kari, 2008. Leikkaus. Elävä kuva – Elävä ääni. 2. osa. Kovanen, Marjo & työryhmä, 2013. Elokuvakasvatuksen opas. Nevala, Tommi, 2019. Tutkitaan. Koetaan. Tehdään. Elokuvakasvatuksen käsikirja. Oulu: Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Nummelin, Juri, 2005. Valkoinen hehku. Johdatus elokuvan historiaan. Raitaranta, Kirsi & Virtanen, Leena, 2011. Ruutia, räminää ja rakkautta. Helsinki: Suomalaisen kirjallisuuden seura


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty
Suoritus on erittäin puutteellinen. Opiskelija hallitsee heikosti perustiedot ja -taidot elävästä kuvasta, sen tekoprosesseista, ilmaisusta ja historiasta. Osaa heikosti käyttää elävän kuvan sovelluksia omassa kuvallisessa ilmaisussa. Osaa heikosti soveltaa elävän kuvan ilmaisukeinoja ja tekniikoita kuvataidekasvatuksessa. Hahmottaa heikosti elävän kuvan yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.


Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Opiskelija hallitsee välttävästi perustiedot ja -taidot elävästä kuvasta, sen tekoprosesseista, ilmaisusta ja historiasta. Osaa välttävästi käyttää elävän kuvan sovelluksia omassa kuvallisessa ilmaisussa. Osaa välttävästi soveltaa elävän kuvan ilmaisukeinoja ja tekniikoita kuvataidekasvatuksessa. Hahmottaa välttävästi elävän kuvan yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Opiskelija hallitsee hyvin perustiedot ja -taidot elävästä kuvasta, sen tekoprosesseista, ilmaisusta ja historiasta. Osaa hyvin käyttää elävän kuvan sovelluksia omassa kuvallisessa ilmaisussa. Osaa hyvin soveltaa elävän kuvan ilmaisukeinoja ja tekniikoita kuvataidekasvatuksessa. Hahmottaa hyvin elävän kuvan yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Opiskelija hallitsee erinomaisesti perustiedot ja -taidot elävästä kuvasta, sen tekoprosesseista, ilmaisusta ja historiasta. Osaa erinomaisesti käyttää elävän kuvan sovelluksia omassa kuvallisessa ilmaisussa. Osaa erinomaisesti soveltaa elävän kuvan ilmaisukeinoja ja tekniikoita kuvataidekasvatuksessa. Hahmottaa erinomaisesti elävän kuvan yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.

Go back to top of page