Skip to main content

The Basics of Marketing and Sales (5 cr)

Code: A31L0006-3002

General information


Enrollment
24.03.2025 - 10.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
11.08.2025 - 31.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Degree Programme in Business Management
Teachers
Jonna Kaarivaara
Teacher in charge
Jonna Kaarivaara
Groups
TA31L25K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2025
Course
A31L0006

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuasi
- tunnet markkinoinnin peruskäsitteet ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät,
- pystyt määrittelemään yrityksen asiakassegmentit ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa,
- kykenet toimimaan markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti ja ymmärrät vastuullisuuden roolin osana myyntiä ja markkinointia,
- tunnet yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot ja osaat tunnistaa asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet,
- pystyt laatimaan markkinointisuunnitelman.

Kompetenssit: Eettisyys, liiketoiminta- ja talousosaaminen

Content

• Markkinoinnin peruskäsitteet
• Markkinointiympäristö
• Ostokäyttäytyminen ja asiakaspalvelu
• Asiakassegmentit
• Vastuullinen markkinointi
• Markkinoinnin kilpailukeinot
• Markkinoinnin suunnittelun perusteet

Location and time

Zoom-luennot:

11.8. klo 19.00–20.45
24.9. klo 17.00–20.15

Materials

Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.


Teaching methods

Opintojakso aloitetaan yhteisellä Zoom-luennolla 11.8. Kurssilla on vain kaksi luentoa, joten osallistuminen on suositeltavaa. Luennoilla on toiminnallisia tehtäviä, jotka tukevat oppimista. Kurssi sisältää sekä ryhmätyöskentelyä että itsenäistä opiskelua, ja tehtävät perustuvat Moodlessa oleviin videoihin ja materiaaleihin, joita opiskelijat hyödyntävät oppimisen tukena.

Employer connections

Osa tehtävistä kytkeytyy aitoon yritykseen.

Exam schedules

Oppimistehtävän palautuspäivämäärä 19.10.2025

Jos tehtäviä ei ole palautettu määräpäiviin mennessä, tulee arvosanaksi automaattisesti hylätty. Tehtävä on voitu myös arvioida hylätyksi. Tällöin opiskelijalla on mahdollisuus uusia tehtävä kaksi kertaa. Uusintapäivämäärät ovat seuraavat:

19.11.2025
9.3.2026

Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Tunnet markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön.
Osaat hyödyntää markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Osaat nimetä ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Taso 2
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot ja työkalut sekä markkinointiympäristön.
Osaat hyödyntää markkinoinnin teorioita käytännössä.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Tiedät ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Assessment criteria, good (3)

Taso 3
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Ymmärrät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut.
Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinointiympäristöstä.
Osaat tilanteeseen soveltuen hyödyntää markkinoinnin teorioita.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Ymmärrät ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Taso 4
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Hallitset markkinoinnin kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön sekä osaat perustellen hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Osaat analysoida ostoprosessin ja asiakaspalvelun eri vaiheita.

Assessment criteria, excellent (5)

Taso 5
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa.
Osaat nimetä ostoprosessin ja asiakaspalvelun vaiheet.

Ostoprosessinja asiakaspalvelun vaiheet:
Arvioit itsenäisesti ostoprosessin ja asiakaspalveluvaiheet.

Go back to top of page