The Employee Experience (5 cr)
Code: T31L141OJ-3003
General information
- Enrollment
-
01.10.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.03.2025 - 11.05.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mari Angeria
- Teacher in charge
- Mari Angeria
- Groups
-
TA31L23SBachelor of Business Administration, Business Economics (online studies), Tornio, syksy 2023
- Course
- T31L141OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuasi ymmärrät esimiehen vaikutuksen työntekijäkokemuksen syntymiseen. Tiedostat työntekijäkokemuksen vaikutukset yrityksen strategiaan ja toimintaan. Osaat muotoilla työntekijäpolun ja tunnistat kehittämiskohteita. Tiedät kuinka työntekijäkokemusta mitataan ja analysoidaan.
Content
* työntekijäkokemus
* työntekijäpolun muotoilu
* mittaaminen ja analysointi
Location and time
Zoom-kerrat
• ma 24.3. klo 17-20:15
• ke 26.3. klo 17-20:15
• ma 31.3. klo 17-20:15 (ohjauskerta - sovitaan ope-harjoittelijan Marjan kanssa)
• ke 2.4. klo 17-20:15
• ma 7.4. klo 17-20:15
Materials
Kaikki materiaali saatavilla verkossa tai korkeakoulun kirjaston tietokannasta. Muistathan kirjautua korkeakoulutunnuksillasi LUC-Finnaan, jotta saat lisensoidut aineistot käyttöösi.
Opintojaksolla vaadittu materiaali vahvistetaan opintojakson alkaessa toteutussuunnitelmassa.
***
*Johdatus aiheeseen:
Kaihua, H., Kemi, J., Tapaninen, M., Vähäkuopus, M. (2020).
Työntekijäkokemus -opas esimiehille. LapinAMK. Saatavissa: https://www.lapinamk.fi/loader.aspx?id=2502367f-99db-4bfb-b7f7-fea7951427c9
*Opintojakson materiaali:
Bailey, C., & Madden, A. (2016). What makes work meaningful -- or meaningless. MIT Sloan Management Review, 57(4), 53-61. Saatavissa: https://www.proquest.com/scholarly-journals/what-makes-work-meaningful-meaningless/docview/1802194552/se-2
Itam, U. & Ghosh, N. (2020). Employee Experience Management: A New Paradigm Shift in HR Thinking. International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals. 11. Saatavissa: https://www.researchgate.net/publication/339301817_Employee_Experience_Management_A_New_Paradigm_Shift_in_HR_Thinking
Plaskoff, J. (2017). Employee experience: the new human resource management approach. Strategic HR Review, Vol. 16 Issue: 3, pp.136-141. Saatavissa: https://doi.org/10.1108/SHR-12-2016-0108
Vuori, S-T. & Vuori, T.O. (2022). Työntekijöiden kokemuksen ymmärrys syventää organisaatiokulttuurin ymmärtämistä. Työn Tuuli 2/2022. s. 40-50. Saatavissa: https://www.henry.fi/media/tyontuuli_022022-.pdf
Teaching methods
Ryhmäohjaus /luennot/harjoitukset Zoom ja Moodle.
Itsenäinen materiaaliin perehtyminen ja tiedonhankinta
Itsenäisen oppimistehtävän laatiminen
**
Oppimistehtävän tarkempi ohjeistus Moodlessa opintojakson alettua.
Oppimistehtävänä on laatia organisaatiolle suunnitelma työntekijäkokemuksen kehittämiseksi. Kehittämissuunnitelma sisältää:
I Tietopohja. Osion laajuus min 6 sivua. (40 %)
II Työntekijäymmärrys. Laajuus min 4 sivua. (30 %).
III Kehittämistoimet. Laajuus min 4 sivua (30%)
Opintojaksotehtävä on yksilötyö. Tehtävässä on noudatettava Lapin AMK:n kirjoitusohjeita ja lähdeviitteet on merkittävä tekstiin ohjeistuksen mukaan. Puutteellisin lähdeviittein oleva työ palautetaan täydennettäväksi. Opintojakson läpäisy edellyttää, että jokainen osio on suoritettu hyväksytysti. Tehtävä palautetaan kokonaisuudessa (ei osio kerrallaan) ja valmiin tehtävän ohjeellinen pituus on kansilehden ja sisällysluettelon lisäksi noin 14-25 tekstisivua.
Exam schedules
Arviointi (H-K5).
Arvioitavan suorituksen, tentin tai tehtävän varsinainen
palautuspäivä 11.5.2025 klo 23:59
Uusintasuoritusten palautuspäivät:
1. uusinta 10.8.2025 klo 23:59
2. uusinta 19.10.2025 klo 23:59
Assessment criteria, satisfactory (1)
Osaat kuvata esimiehen vaikutuksen työntekijäkokemuksen syntymiseen. Osaat kertoa työntekijäkokemuksen vaikutukset yrityksen strategiaan ja toimintaan. Tunnistat työntekijäpolun sekä sen kehittämiskohteita. Osaat mitata työntekijäkokemusta ja raportoida tulokset.
Assessment criteria, good (3)
Osaat selittää esimiehen vaikutuksen työntekijäkokemuksen syntymiseen. Osaat kertoa yleistäen työntekijäkokemuksen vaikutukset yrityksen strategiaan ja toimintaan. Osaat kuvata työntekijäpolun sekä huomioida laajemmasta näkökulmasta siihen liittyviä kehittämiskohteita. Osaat mitata työntekijäkokemusta ja raportoida tulokset kehittävällä otteella.
Assessment criteria, excellent (5)
Osaat analysoiden raportoida esimiehen vaikutuksen työntekijäkokemuksen syntymiseen. Osaat kertoa analysoiden työntekijäkokemuksen vaikutukset yrityksen strategiaan ja toimintaan. Osaat muotoilla työntekijäpolun ja osaa kertoa perustellun kriittisesti erilaisia kehittämiskohteita. Osaat mitata työntekijäkokemusta ja analysoida tuloksia analyyttisesti hyödyntäen teoriatietoa.