Skip to main content

Development of Customer Experience (5 cr)

Code: T31L102OJ-3004

General information


Enrollment
01.10.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.01.2025 - 16.02.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mika Saloheimo
Teacher in charge
Mika Saloheimo
Groups
TA31L24K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
T31L24K
Tradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
T31L24S
Tradenomi (AMK) liiketalous, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
Course
T31L102OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Asiakaskokemuksen keskeiset käsitteet
Asiakaspersoona
Arvolupaus
Asiakaskokemuksen mallintaminen
Asiakaskokemuksen kehittäminen
Asiakaskokemuksen mittaaminen

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää asiakkaan monikanavaisen ja digitaalisen ostopäätösprosessin ja asiakaskokemuksen merkityksen myynnin ja liiketoiminnan kannalta. Osaa käyttää asiakaskokemuksen kuvaamiseen liittyviä menetelmiä. Osaa suunnitella asiakkaan kannalta mielekkään asiakaskokemuksen. Tunnistaa asiakaskokemuksen mittarit ja mittaamisen periaatteet.

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

- asiakaskokemus
- ostopäätösprosessi
- asiakaskokemuksen menetelmät
- asiakaskokemuksen mittarit

Location and time

Kevät 2025 online + XBit-akatemian lähiopetuskerrat
Ohjaus ja opetus verkko-opetusympäristöjen kautta pääsääntöisesti päivisin.

Ennakkotehtävä viikolla 2
XBit-akatemian lähiopetuskerta 14.1. klo 9-11
Zoom 14.1. klo 14-17
Zoom 16.1. klo 14-17
Zoom 23.1. klo 14-17
XBit-akatemian lähiopetuskerta 28.1. klo 9-11
Zoom 28.1. klo 14-17
Zoom 30.1. klo 14-17
XBit-akatemian lähiopetuskerta 4.2. klo 9-11
Zoom 4.2. klo 14-17

MUOKKAUS: XBit-akatemian lähiopetuskertoja on nyt enemmän. Tarkista tilanne akatemian lukujärjestyksestä.

Opetus alkaa viikolla 2 ja päättyy viikolla 6. Opiskelija voi antaa opintojaksopalautetta viikon 9 loppuun mennessä.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään asiakaskokemuksen kehittämiseen liittyvää kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa. Kirjallisuuslista: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/983744


Teaching methods

Ennakkotehtävä: osaamisen lähtötason mittaus ja käsitteiden haltuunotto.
Ohjaus ja opetus verkossa: Zoom, Teams, Moodle ja muut verkkotyökalut.
Itsenäinen tutustuminen oppimateriaaleihin
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä tai ryhmässä.
Oppimistehtävien ohjaus säännöllisesti.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi.

Employer connections

Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita.
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta.
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.

Exam schedules

Oppimistehtävillä on yksi varsinainen palautuspäivä.
Myöhästyneet palautukset hylätään.
Ensimmäinen uusintakerta on kahden kuukauden kuluttua varsinaisesta palautuspäivästä.
Toinen uusintakerta on seuraavan lukukauden puolivälissä (viikko 10 tai viikko 42)
Oppimistehtävät arvioidaan kuukauden sisällä palautuksesta.

Student workload

5 opintopistettä on n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen. Osaat kuvata yleisellä tasolla asiakaskokemuksen eri vaiheita yksinkertaista menetelmää käyttäen. Tunnistat asiakaskokemuksen heikkoja kohtia. Ymmärrät asiakaskokemuksen mittaamisen merkityksen ja tunnistat keskeisiä mittaustapoja.

Assessment criteria, good (3)

Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen ja tunnistat sen käytännön monimuotoisuuden. Osaat kuvata yksityiskohtaisesti asiakaskokemuksen eri vaiheita jossain määrin todellisuuteen pohjautuen. Osaat käyttää tässä relevanttia menetelmää. Osaat huomioida asiakaskokemuksen kehittämisen joitain keskeisiä näkökulmia. Osaat mitata asiakaskokemusta keskeisiltä osin ja ymmärrät tulosten merkityksen liiketoiminnan kannalta.

Assessment criteria, excellent (5)

Ymmärrät asiakaskokemuksen ja ostopäätösprosessin merkityksen ja osaat hallita sen monikanavaisuutta. Osaat kuvata yksityiskohtaisesti ja luotettavasti asiakaskokemuksen eri vaiheita. Osaat soveltaa tässä käytettyjä vaativia menetelmiä itsenäisesti. Osaat kehittää asiakaskokemusta eri näkökulmia hyödyntäen. Osaat mitata asiakaskokemusta kattavasti ja luotettavasti ja osaat hyödyntää niitä liiketoiminnan kehittämisessä

Further information

EDELTÄVÄT OPINNOT (SUOSITUS)
Ammattilaisen IT-työvälineet
Markkinoinnin ja myynnin perusteet
Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen

Go back to top of page