Skip to main content

Marketing Communications (5 cr)

Code: YMAR1105V24-3002

General information


Enrollment
07.08.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2025 - 27.01.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open University
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300
Teachers
Marko Rintala
Teacher in charge
Helena Aho
Course
YMAR1105V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä integroidun markkinointiviestinnän ja sen osa-alueet
- kuvailla digitalisaation ja tekoälyn hyödyntämistä markkinoinnissa
- selittää, miten markkinointiviestinnällä pyritään vaikuttamaan kuluttajaan
- hahmottaa keskeiset viestintäkanavat
- selittää, mikä on brändi ja miten brändiuskollisuutta rakennetaan
- tunnistaa luovuuden ja tarinankerronnan merkityksen markkinointiviestinnässä
- suunnitella sosiaalisen median ja perinteisen median käyttöä markkinoinnissa
- suunnitella myynninedistämis- ja suhtetoimintastrategioita.

Execution methods

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Digitalisaatio, tekoäly, viestintäkeinot, markkinointiviestinnän suunnittelu, luovuus, tarinallisuus, sosiaalinen media, perinteinen media, myynninedistäminen, suhdetoiminta, brändäys, B2B-viestintä.

Materials

Juska, Jerome M. (2022) Integrated marketing communication: advertising and promotion in a digital world, 2nd ed.



Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e, luvut 12-13.


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Qualifications

YMAR1101 Markkinoinnin perusteet

Further information

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.Opintojaksolle ilmoittaudutaan verkkokaupassa, opintomaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat Pepissä opintojakson toteutukselle.

Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille nimellä:
Avoin yo Markkinoinnin perusopinnot 2024-2025
Kirjautumisavain: markperus25

Go back to top of page