Skip to main content

XR Programming (5 cr)

Code: R504TL136-3008

General information


Enrollment
01.10.2024 - 02.02.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.02.2025 - 02.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Toni Westerlund
Teacher in charge
Toni Westerlund
Scheduling groups
Luento 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Luento 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Groups
R54T23S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2023
Small groups
Lecture 1
Lecture 2
Course
R504TL136

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla käymme mm. seuraavia asioita.
- Pelimoottorien hyödyntäminen
- AR sovellukset
- VR sovellukset
- XR sovellukset
- 360 videot
- Interaktiivisuuden luominen
- Käytännönsovellukset

Objective

Opiskelija osaa ohjelmoida toimivia XR-toteutuksia. Opiskelija osaa valita toteutukseen sopivan pelimoottorin tai työkalun. Opiskelija kykenee toteuttamaan eri tyyppisiä XR-sovelluksia, kuten augmented reality (AR), virtual reality (VR) tai mixed reality (MR) -toteutuksia.

Content

- XR-teknologiat: AR, VR ja MR
- Pelimoottorin tai työkalun valitseminen VR, AR tai MR -toteutukseen
- Tarvittavan laitteiston valitseminen ja ominaisuudet
- VR, AR ja MR -sovelluksen suunnittelu ja toteutus

Location and time

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, kevätlukukaudella 2025

Materials

Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun Drive/OneDrive-materiaalihakemistoon.


Teaching methods

Lähiopetusta ja harjoituksia 40 tuntia, itsenäistä opiskelua, harjoitustyön tekoa 96 tuntia.
Harjoitusten tekeminen oppituntien lisäksi omalla ajalla on olennaisen tärkeää, mikäli haluaa saavuttaa työelämässä vaadittavan taidot ja ammattipätevyyden.

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Osaaminen osoitetaan harjoitustehtävien avulla.

Completion alternatives

Opintojaksolla ei tenttiä. Palautettavat harjoitustehtävät tai vastaavan kokoinen projekti, jonka avulla voidaan osoittaa osaaminen käsiteltävään aihealueeseen

Student workload

Lähiopetusta ja tiharjoituksia 40 tuntia
itsenäistä opiskelua, sekä harjoitustyön tekoa 96 tuntia.
Opintojakso loppukevät painotteinen.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija pystyy toteuttamaan ja ohjelmoimaan yksinkertaisen XR-toteutuksen (AR, VR, MR) hyödyntäen tarkoitukseen sopivaa työkalua.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ohjelmoida ja toteuttaa XR-toteutuksia. Opiskelija osaa valita sopivan työkalun XR-totetuksen rakentamiseen. Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti valitun työkalun mahdollisuuksia toteutuksen rakentamisessa ja ohjelmoinnissa. Opiskelija ymmärtää XR-toteutuksen suunnittelun vaatimuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa rakentaa monipuolisia XR-toteutuksia. Opiskelija kykenee suunnittelemaan laadukkaan XR-toteutuksen vaatimuksien mukaisesti. Opiskeilja osaa ohjelmoida XR-toteutuksia tehtävään valitulla työkalulla ja opiskeilja pystyy itsenäisesti valitsemaan parhaan mahdollisen työkalun toteutuksen tekemiseen. Opiskelija pystyy olemaan mukana kaikissa toteutuksen vaiheissa.

Further information

Hyödynnämme opintojaksolla pelimoottoreita ja peliteknologiaa. Opintojakson suorittaminen edellyttää laitteistoa joka mahdollistaa unreal/unity pelimoottori kehityksen. Opiskelijoiden käytössä on koulun koneet sekä mahdollisuus hyödyntää citrix palvelua

Go back to top of page