Skip to main content

Game Programming (5 cr)

Code: R504TL108-3007

General information


Enrollment
24.03.2025 - 28.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
29.08.2025 - 02.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Groups
RA54T24S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2024
Course
R504TL108

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa rakentaa toimivan pelitoteutuksen. Opiskelija osaa valita toteutukseen sopivan pelimoottorin. Opiskelija kykenee toteuttamaan useita erilaisia pelimekaniikkoja. Opiskelija osaa toteuttaa yksinkertaisen NPC (non-player-character) -hahmon.

Content

Pelimoottorien ominaisuudet ja hyödyt
Pelimekaniikan toteuttaminen
Interaktiot
HUD/UI-ohjelmointi
Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
Assettien tekeminen ja käyttäminen pelitoteutuksessa
AI ja reitinhakualgoritmit
Äänien toteuttaminen ja ohjelmointi
Pelianimaation toteuttaminen

Location and time

Online-toteutus (Zoom, Teams, Moodle, Youtube)

Materials

Käytössä olevan pelimoottorin online documentaatio. Tony Manninen: Pelisuunnitteljan käsikirja - Ideasta eteenpäin ( 2007 ) Jesse Schell: The art of game design - A book of lenses


Teaching methods

Opintojaksolla on käytössä opetuksessa Zoom ja videot, joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan.
Opiskelijoilla on käytössään Moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään.

Opintojaksolla ei ole esitietovaatimuksia.

Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee pelimoottorien käyttömahdollisuudet. Opiskelija osaa pelimoottoria hyödyntäen tehdä yksinkertaisen pelimekaniikan.

Opiskelija osaa hyödyntää joitakin pelimoottorin ominaisuuksia. Opiskelija pystyy käyttämään kenttäsuunnitelutyökaluja ja rakentamaan peliympäristön. Opiskelija osaa tuoda pelitoteutukseen assetteja ja tehdä niille toiminnallisuuksia.

Opiskelija pystyy ratkaisemaan ohjatusti perustason tehtäviä sekä hakemaan tarvittaessa lisätietoa digitaalisista materiaaleista.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa valita pelin rakentamiseen sopivan pelimoottorin. Opiskelija osaa pelimoottoria hyödyntäen tehdä erilaisia pelimekaniikkoja.

Opiskelija osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Opiskelija osaa rakentaa peliympäristön ja rakentaa sinne toiminnallisuuksia. Opiskelija osaa tuoda pelitoteutukseen assetteja ja tehdä niille toiminnallisuuksia.

Opiskelija pystyy ratkaisemaan ohjatusti haastavia toimeksiantoja sekä hakemaan tarvittaessa lisätietoa digitaalisista materiaaleista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa hyödyntää kattavasti pelimoottorin ominaisuuksia rakentaakseen toimivia pelimekaniikkoja monipuoliseen peliympäristöön.

Go back to top of page