Skip to main content

Art museum and exhibition pedagogy (5cr)

Code: UKUV0120V24-3001

General information


Enrollment
02.07.2024 - 21.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2024 - 09.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Seats
8 - 40
Teachers
Annamari Manninen
Tea Tuiskuvaara
Teacher in charge
Annamari Manninen
Course
UKUV0120V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- taidemuseon toimintakäytännöt
- suunnitella ja toteuttaa pedagogista sisältöä ja toimintaa (taide)museoon tai (taide)näyttelyyn
- käyttää taidemuseota ja nykytaidetta taideopetuksen osana ja lähtökohtana

Execution methods

Luennot 21 h, harjoitukset ja ohjattu työskentely projektissa 24 h, itsenäinen työskentely projektissa ja raportointi 90 h.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille, tutustumiskäynneille, harjoituksiin ja taidemuseoprojektiin. Kirjallisuustehtävä, raportti projektista.

Opetusprofiili: Hybridi

Content

Taidemuseo oppimisympäristönä, museopedagogisen projektin suunnittelu ja toteuttaminen yhteistyössä taidemuseon, tiedekeskuksen, muun museon tai näyttelypaikan kanssa. Näyttelyyn liittyvän oppimateriaalin tuottaminen, näyttelyopastukset ja työpajatoiminta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Suomeksi
HYLÄTTY
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen. Osallistuminen on puutteellista, kurssista on runsaasti korvaamattomia poissaoloja. Opiskelija tuntee heikosti taidemuseon toimintakäytännöt. Pedagogisen taidenäyttelytoiminnan suunnittelu ja toteutus on heikkoa tai puutteellista. Taidemuseon ja nykytaiteen käytön hahmottaminen taideopetuksen osana ja lähtökohtana on heikkoa.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea tai pintapuolinen. Osallistuminen on vähäistä. Opiskelija tuntee välttävästi taidemuseon toimintakäytännöt. Pedagogisen taidenäyttelytoiminnan suunnittelu ja toteutus on tyydyttävää. Taidemuseon ja nykytaiteen käytön hahmottaminen taideopetuksen osana ja lähtökohtana on välttävää.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus osoittaa kurssin sisältöjen ymmärtämistä sekä taitoa soveltaa käytäntöön. Osallistuminen on säännöllistä. Opiskelija tuntee hyvin taidemuseon toimintakäytännöt. Pedagogisen taidenäyttelytoiminnan suunnittelu ja toteutus on kiitettävää. Taidemuseon ja nykytaiteen käytön hahmottaminen taideopetuksen osana ja lähtökohtana on hyvällä tasolla, mutta siinä saattaa vielä olla pieniä puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti ja sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Osallistuminen on aktiivista ja itseohjautuvaa. Opiskelija tuntee erinomaisesti taidemuseon toimintakäytännöt. Pedagogisen taidenäyttelytoiminnan suunnittelu ja toteutus on erinomaista. Taidemuseon ja nykytaiteen käytön hahmottaminen taideopetuksen osana ja lähtökohtana on erinomaisella tasolla.

Go back to top of page