Project Work in Tourism (10 cr)
Code: R81OJ19PROJ-3011
General information
- Enrollment
-
01.10.2024 - 31.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
20.01.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 - 10
- Local portion
- 8 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Hospitality Management
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism
- Toursim
- Teachers
- Marlene Kohllechner-Autto
- Mirva Tapaninen
- Jenni Pyhäjärvi
- Teacher in charge
- Jenni Pyhäjärvi
- Groups
-
RA81M24KBachelor of Hospitality Management, Rovaniemi, spring 2024
- Course
- R81OJ19PROJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kevätlukukausi 2025
Objective
Student expands and deepens his/her knowledge in their chosen area of expertise. The student implements an independent project reinforcing his / her skills to carry out goal-oriented and time-bound assignments.
- Training for goal-oriented work
- Strengthening of working capacity
- Responsibility for strengthening one's own expertise
- Practicing independent knowledge retrieval and application
- Producing a report or other text, communicating the results
After completing the unit, the student is able to
- outline the tasks of project activities, write project plan related to their field and implement a small-scale project related to their own work or practice in the field
- plan and manage the project in a self-directed manner
- report the results
- critically analyze the plan, implementation and results, and make suggestions for improvement.
Execution methods
Toimeksiannot. Omat projektit.
Accomplishment methods
Suoritus ja raportointi joko itsenäisesti tai ryhmässä.
Content
- Project-based work
- Independent information retrieval
- Theoretical utilization of knowledge in the solutions and justifications of the project
- Documentation and communication
- Research and development
- Reflection / evaluation of own work (and groups) output
Location and time
Kevätlukukausi 2025.
Moodle ja projektiin liittyvät oppimisympäristöt. Ohjaukset Teamsissa ja/tai kasvotusten.
Materials
Kaikki Moodlessa ja ohjaustapaamisissa esitetyt lähdesuositukset eri modoissaan, ml. toimeksiantajan viitoittamat materiaalit.
Käytäntöön sovellettava projektinhallinnan teoria
Kerzner, H. 1998. Project Management, A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling (6th ed.)
Silfvenberg, P. 2007. Ideasta projektiksi. Projektinvetäjän käsikirja. Osoitteessa: http://www.helsinki.fi/urapalvelut/materiaalit/liitetiedostot/ideasta_projektiksi.pdf .
Muu materiaali projektin aihealueen mukaan
Teaching methods
Opinnon tarkoitus on vahvistaa työelämä- ja käytännön projektiosaamista työskentelemällä työelämälähtöisissä projekteissa. Opinnon voi suorittaa ympäri vuoden 5 - 10 op laajuudessa, riippuen projektista ja sen laajuudesta. Projektien rytmitys on toimeksiannon tarpeen mukainen.
Projektia työstetään projektiryhmässä vaiheittain. Projektiryhmä valitsee projektipäällikön ja tehtävävastuut ryhmän jäsenille sekä raportoi alati projektin etenemisestä ohjaajalle ja toimeksiantajalle. Projektia ohjataan toimeksiannon ja opiskelijoiden tarpeen mukaan. Ohjaukset eivät ole lukujärjestyksessä.
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
Osaamisen näyttö: https://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opintojen-suunnittelu/Osaamisen-tunnistaminen
Laadit osaamisportfolion osaamisen näyttönä vastuuopettajan ohjeistuksen mukaisesti.
Student workload
135h (5 op)
270h (10 op)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty (0): Projektisuunnitelma jää vajaaksi tai sitä ei ole tehty. Ei ole käytetty olemassa olevaa tietoa, dokumentointi on vajaata. Ei ole kyetty toimimaan verkostossa eikä hyödynnetty moniammatillista yhteistyötä. Oman osaamisen analysointi jää puuttumaan.
Tyydyttävä (1-2): Osaat laatia projektisuunnitelman. Osaat soveltaa kehittämistyössä omaa osaamistasi sekä tuottaa käyttökelpoista ja tarvittavaa tietoa. Osaat dokumentoida projektin keskeisen sisällön. Projektityössä vahvistat omaa ammatillista asiantuntijuutta. Osaat toimia verkostoissa ja projektitehtävissä. Osaat analysoida kriittisesti kehittämistyötä ja sen tuloksia.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3-4): Osaat laatia projektisuunnitelman. Osaat soveltaa kehittämistyössä hyvin omaa ammattiosaamistasi, tuottaa uutta ja käyttökelpoista tietoa. Osaat dokumentoida hyvin projektin keskeiset sisällöt ja tulokset. Projektityössä vahvistat omaa ammatillista asiantuntijuutta. Pystyt esittämään perusteltuja ratkaisuvaihtoehtoja projektin eri vaiheissa ja osaat toimia erilaisissa tiimeissä. Osaat analysoida kriittisesti kehittämistyön prosessia ja tuloksia. Tuloksien pohjalta tunnistat tulevaisuuden kehittämistarpeita.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5): Osaat laatia projektisuunnitelman. Osaat soveltaa erinomaisesti omaa ammattiosaamistasi kehittämistyössä. Osaat tuottaa uutta ja käyttökelpoista tietoa projektityöskentelyssä. Dokumentaatiossa pystyt tuottamaan seikkaperäistä arviointia projektin keskeisistä tuloksista. Projektityössä vahvistat omaa ammatillista asiantuntijuutta. Pystyt esittämään perusteltuja ongelman ratkaisuja projektin eri vaiheissa ja osaat toimia ratkaisukeskeisesti erilaisissa tiimeissä ja verkostoissa. Osaat analysoida erinomaisesti kehittämistyön prosessia ja tuloksia. Toimintaympäristö huomioiden ja tuloksia arvioiden tunnistat ja ennakoit tulevaisuuden kehittämistarpeita.
Further information
A degree student attending the University of Lapland can register free of charge for LUC studies offered by the Lapland University of Applied Sciences, if the studies can be linked to their own degree. Enrollment takes place through: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#4557