Social Pedagogy as Professional Orientation (5 cr)
Code: K701S008-3011
General information
- Enrollment
- 24.03.2025 - 06.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 07.11.2025 - 02.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Sari Leppälä
- Groups
-
KA71S25K_2Sosionomikoulutus (verkko-opinnot) Kemi, kevät 2025
- Course
- K701S008
Evaluation scale
H-5
Objective
Student
• recognize the starting points of social pedagogy and develop their critical and self-aware thinking
• form a social-pedagogical theory of use and understand the meaning of their learning, knowledge and understanding of people at work.
Content
• sosiaalipedagogiikan arvo- ja teoriatausta ja keskeiset käsitteet
• sosiaalipedagoginen työote ja ajattelu- ja toimintatavat sekä ekososiaalinen sivistys
Location and time
Syksy 2025, 2. periodi
Materials
Luentomateriaalit löydettävissä Moodle-oppimisalustalla.
Teaching methods
- Zoom Luennot; itsenäisesti kuunneltavat ja reaaliajassa toteutetut
- toiminnallinen työpajapäivä opiskelijan valitseman asiakasryhmän kanssa
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Ennakko- ja välitehtävät, Oppimistehtävä
-Akvaariotentti kirjasta Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka
Employer connections
Toiminnallinen työpaja opiskelijan valitseman asiakasryhmän kanssa
Exam schedules
Tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa
Completion alternatives
Osaamisen näyttö
Student workload
5 op on 135 tuntia
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan lähtökohtia
- hahmottaa osin omaa ammatillista ajattelua sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin.
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita ja osin kuvata niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsitykseen.
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan lähtökohtia ja osaa osin tarkastella omaa ajatteluaan sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan osa-alueet sekä tarkastella niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäistyksiin.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- ymmärtää sosiaalipedagogiikan keskeisten lähtökohtien merkityksen asiakastyössä, jonka avulla kehittää omaa ajatteluaan
- osaa yhdistellä sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita tietoon oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksistä, ymmärtäen niiden merkityksen ammatillisessa työskentelyssä.
Hyvä (4):
Opiskelija
- osaa soveltaa sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyöskentelyssä pyrkien oman ajattelun ja toiminnan tietoiseen kehittämiseen
- osaa analysoida sosiaalipedagogiikan osa-alueita ja perustella niiden yhteyttä oppimis- tieto- ja ihmiskäsityksiin ammatillisessa työssä.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyössä huomioiden sosiaalipedagogiikan moninaiset näkökulmat ja yhteiskunnallisen kontekstin
- osaa arvioida omaa ajatteluaan ja toimintaansa sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti tietoa sosiaalipedagogiikan eri osa-alueista, niiden ulottuvuuksista ja yhteydestä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiin työskentelyssään
- reflektoi, tarkastelee, perustelee ja tuottaa uusia ajatuksia omaan oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiinsä.
Further information
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kontaktitunneilla. Oppimis- -tunti ja välitehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettuna. Työpajapäivä tulee olla hyväksytysti toteutettu. Tentti tulee olla hyväksytysti suoritettu.