Skip to main content

Professional Competence in the Social Field for Adults and the Elderly (5 cr)

Code: K701S003-3010

General information


Enrollment
14.11.2024 - 13.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.04.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Merja Hjulberg
Groups
KA71S25K_1
Sosionomikoulutus (verkko-opinnot) Kemi, kevät 2025
Course
K701S003

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
• can describe the professional and ethical activities of the social services with adults and the elderly
• has the skills to create professional interaction relationships with adults and the elderly
• knows service systems that provide social security
• understand social work with adults and the elderly.

Content

• palvelutarpeen arviointi, palvelu- ja sosiaaliohjaus aikuisten ja ikääntyvien parissa
• ammattieettinen toiminta aikuisten ja ikääntyvien parissa
• osallisuuden tukeminen
• keskeinen lainsäädäntö ja palvelujärjestelmä

Location and time

Kevät 2025
14.4.25 - 15.5.25.

Materials

Moodlessa oleva ja siellä mainittu materiaali.


Teaching methods

Luennot, itsenäisen työskentely, erilaiset oppimistehtävät.

Exam schedules

Oppimistehtävien palautusajankohdat ja tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa opiskelijan työnä 135 tuntia. Näistä tunneista on luentojen osuus 20 tuntia.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- tunnistaa eettisen toiminnan merkityksen aikuisten ja ikääntyvien parissa
- muistaa aikuisten ja ikääntyvien teoriaperustaa ja käsitteitä
- tunnistaa aikuisten ja ikääntyvien palvelujärjestelmän rakenteita ja prosesseja ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- ymmärtää aikuisten ja ikääntyvien eettisen toiminnan merkityksen sosiaalialan työssä
- ymmärtää aikuisten ja ikääntyvien tietoperustaa ja käsitteitä
- tietää osittain aikuisten ja ikääntyvien palvelujärjestämän rakenteita ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- tietää eettisen toiminnan merkityksen aikuisten ja ikääntyvien parissa
- tietää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita hän osaa soveltaa erilaisissa asiakastilanteissa
- tietää asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita
- opiskelija tietää pääosin palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- arvioi ja perustelee toimintaa tutkimus- ja käytännön tiedon avulla.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa soveltaa eettistä toimintaa aikuisten ja ikääntyvien parissa ja ymmärtää eettisen toiminnan arvon
- ymmärtää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita hän osaa soveltaa erilaisissa asiakastilanteissa
- tietää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvät palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- tietää ja osaa soveltaa asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita erilaisissa asiakastilanteissa
- osaa soveltaa aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää ammatillista toimintaa hyödyntäen tutkimustietoa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- perustelee toimintaansa ammattialan arvojen ja eettisten periaatteiden mukaisesti
- ymmärtää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita hän osaa erinomaisesti soveltaa erilaisissa asiakastilanteissa
- osaa soveltaa ja arvioida asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita muuttuvissa asiakastilanteissa
- tietää erittäin hyvin aikuisiin ja ikääntyviin liittyvät palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- toimii vastuullisesti ja luo turvallisuutta lisääviä työkäytäntöjä
- osaa soveltaa ja kehittää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää ammatillista toimintaa hyödyntäen tutkimustietoa.

Go back to top of page