Digitalisation, Media and Projects in Educational Organisations (3 cr)
Code: KOJO2105V24-3001
General information
- Enrollment
- 02.02.2024 - 03.02.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.11.2024 - 23.01.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Lauri Lantela
- Course
- KOJO2105V24
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• osaa analysoida digitalisaation ja median merkityksen kasvua lasten, nuorten ja aikuisten elämässä suhteessa oppilaitoksen arkeen ja johtamiseen (mm. toiminnan strateginen suunnittelu)
• tuntee digitaalisen teknologian mahdollisuuksia ja työkaluja oppilaitoksen johtamisessa sekä oppilaitoksen ja kodin välisessä yhteistyössä
• tuntee tekijänoikeudet sekä mobiililaitteiden ja sosiaalisen median käyttöön liittyvät oikeudet ja velvollisuudet oppilaitoksissa
• osaa soveltaa projektijohtamisen käytäntöjä osana oppilaitoksen toimintakulttuuria ja kehittämistyötä
• tuntee oppilaitoksen ja yritysten yhteistyöhön liittyviä käytäntöjä ja ohjeistuksia
Execution methods
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkkovälitteisesti opintojakson alussa kerrottua aikataulua noudattaen.
- Verkko-opetus, 12 h:
• Videoluennot ja verkkotapaamiset, Kopioston koulutus
- Itsenäistä yksilöllistä ja/tai pienryhmätyöskentelyä 67 tuntia
Accomplishment methods
Verkko-opetukseen osallistuminen sekä pari- tai pienryhmätyönä kirjallinen tehtävä (3 op). Tehtävän arviointi asteikolla 0-5.
Content
• digitalisaation johtaminen oppilaitoksessa sekä opettajien tukeminen uusien teknologioiden ja medioiden käytössä
• digitalisaatio ja media lasten, nuorten ja oppilaitoksen arjessa sekä digitalisaatioon ja median liittyvät lieveilmiöt
• tekijänoikeudet (KOPIOSTOn koulutus), mobiililaitteiden ja sosiaalisen median käyttöön liittyvät oikeudet ja velvollisuudet oppilaitoksissa
• projektijohtaminen ja kansainvälinen yhteistyö oppilaitoksen kontekstissa
• oppilaitoksen ja yritysten välinen yhteistyö, markkinointi ja sponsorointi
Materials
- Tekijänoikeuksiin liittyvät materiaalit
- Digitalisaatioon ja mediaan liittyvät suositukset ja ohjeistukset
Assessment criteria, satisfactory (1)
0/hylätty Opiskelija ei hallitse opintojakson sisältöjä. Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, eivätkä esitetyt asiat liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta.
1 Suoritus osoittaa opintojakson tavoitteiden välttävää hallitsemista. Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Opiskelija esittää asioita jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Oppimistehtävässä lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
2 Suoritus osoittaa opintojakson tavoitteiden tyydyttävää hallitsemista. Opiskelija osaa soveltaa käsitteitä ja tarkastella niitä eri näkökulmista. Asioiden käsittely on kuitenkin luettelonomaista ja toteavaa, ja siitä puuttuvat soveltaminen ja perustellut päätelmät. Oppimistehtävissä lähteiden käyttö on melko heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
3 Suoritus osoittaa opintojakson tavoitteiden hyvää hallitsemista. Opiskelija tunnistaa syy- seuraussuhteita ja tekee niistä päätelmiä. Hän osaa erottaa olennaiset asiat epäolennaisista ja käsittelee niitä eritellen ja vertaillen. Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä on puutteita. Oppimistehtävissä lähteiden käyttö on kohtalaista; opiskelija osaa käyttää jonkin verran lähteistöä ajattelunsa tukena.
4 Suoritus osoittaa opintojakson tavoitteiden kiitettävää hallitsemista. Opiskelija käsittelee asioita sekä yksittäisellä että yleisellä tasolla ja näkökulmia yhdistellen. Hän osaa tiivistää olennaisen, tehdä hypoteeseja ja uusia avauksia analyyttisesti ja perustellen. Opiskelija on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla joitain puutteita. Oppimistehtävässä lähteiden käyttö on hyvää; opiskelija osaa käyttää lähteistöä ajattelunsa tukena ja osaa esittää jonkin verran argumentteja sen pohjalta.
Assessment criteria, excellent (5)
5 Suoritus osoittaa opintojakson tavoitteiden erinomaista hallitsemista. Opiskelija osaa tarkastella sisältöjä laajasti ja moniulotteisesti ja arvioida asioita ja näkökulmia analyyttisesti ja kriittisesti pohtien. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin ja oivaltavasti toisiinsa. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka osoittaa itsenäistä otetta ja argumentointitaitoa. Oppimistehtävä on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Lähteiden käyttö on pääasiassa erinomaista; opiskelija osaa hyödyntää lähteitä oman ajattelunsa pohjana, osaa esittää argumentteja lähteiden pohjalta ja ilmaista perusteltuja mielipiteitä.
Further information
Opintojaksolle ei tarvitse ilmoittautua. Ilmoittautuminen lisätään automaattisesti niille opiskelijoille, jotka on valittu Koulutusjohtaminen ja opetushallinto -sivuainekokonaisuuteen erillisellä haulla.