Skip to main content

Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 cr)

Code: R504TL90-3013

General information


Enrollment
02.12.2023 - 30.04.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.01.2024 - 31.12.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 1150
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Course
R504TL90

Evaluation scale

H-5

Objective

-

Content

- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä

Location and time

Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)

Materials

Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.


Teaching methods

-

Further information

Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso.

Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laadusta ja määrästä (painotus laadussa). Osaaminen osoitetaan oppimispäiväkirjalla ja videolla, jotka rakennetaan opiskelijan toimesta opintojakson sisällöstä.

Suosittelen kohtuullisen tehokasta konetta käytettäväksi harjoitustöiden tekemiseen.

Go back to top of page