Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 cr)
Code: R504TL90-3013
General information
- Enrollment
- 02.12.2023 - 30.04.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.12.2026
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 1150
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom)
Materials
Opintojaksolla käytetään UnrealEngine-pelimoottoria. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.
Teaching methods
-
Further information
Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso.
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laadusta ja määrästä (painotus laadussa). Osaaminen osoitetaan oppimispäiväkirjalla ja videolla, jotka rakennetaan opiskelijan toimesta opintojakson sisällöstä.
Suosittelen kohtuullisen tehokasta konetta käytettäväksi harjoitustöiden tekemiseen.