Social Media as a Tool in Sports Marketing and Sales (5 cr)
Code: R700BE69-3002
General information
- Enrollment
-
01.03.2025 - 02.11.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
03.11.2025 - 30.11.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics R
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Degree Programme in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Kaisa Pyykkönen
- Teacher in charge
- Kaisa Pyykkönen
- Groups
-
RA75L22SBachelor of Sports Studies, (blended studies) Rovaniemi, Autumn 2023
-
RA75L23SBachelor of Sports Studies, (blended studies) Rovaniemi, Autumn 2023
- Course
- R700BE69
Evaluation scale
H-5
Objective
Tämän opintojakson jälkeen:
- Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
- Osaat tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuuksia kumppanuuksien kehittämisessä ja brändin rakentamisessa.
- Osaat asettaa tavoitteita ja urheilun myynnille ja markkinoinnille sosiaalisessa mediassa sekä arvioida niiden toteutumista.
- Osaat käyttää sosiaalisen median erilaisia työkaluja ja kanavia myynnissä ja markkinoinnissa.
Content
Teema 1. Urheilumarkkinoinnin erityispiirteet
Teema 1. Kumppanuuksien kehittäminen ja brändäys
Teema 2. Sosiaalisen median markkinoinnin ja myynnin tavoitteiden asettaminen ja tulosten seuranta
Teema 3. Sosiaalisen median kanavat, työkalut ja kohderyhmien valinta
Location and time
Verkkototeutus Moodlessa 3.11.-30.11.2025
Teaching methods
Toteutus itsenäisesti suoritettavana verkkokurssina.
Oppimistehtävien sparrausajankohdat opettajan kanssa varataan sähköpostilla.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Taso 1
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat tunnistaa urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat nimetä erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Tunnistat ja osaat käyttää perustyökaluja.
Osaat asettaa yksinkertaisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.
Taso 2
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Ymmärrät urheilumarkkinoinnin erityispiirteet.
Osaat suunnitelmallisesti hyödyntää sosiaalista mediaa yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tunnistaa erilaisia kohderyhmiä ja heidän käyttämiään sosiaalisen median viestintäkanavia.
Osaat käyttää eri työkaluja.
Osaat asettaa monipuolisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida niiden toteutumista.
Assessment criteria, good (3)
Taso 3
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat huomioida urheilumarkkinoinnin erityspiirteet.
Osaat tavoitteellisesti hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat tunnistaa sosiaalisen median roolin brändin rakentamisessa.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat valita oikeita sosiaalisen median viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää eri työkaluja perustellen.
Osaat asettaa monipuolisia laadullisia ja määrällisiä tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.
Taso 4
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja eri vaihtoehtoja arvioiden hyödyntää sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat hyödyntää sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti käyttää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tavoittamiseen.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen erilaisia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti ja perustellen laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille ja arvioida eri näkökulmista tavoitteiden toteutumista.
Assessment criteria, excellent (5)
Taso 5
Urheilumarkkinoinni ja kumppanuuksien kehittäminen:
Osaat soveltaa urheilumarkkinointia ja perustella ja analysoida tehtyjä ratkaisuja.
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti eri vaihtoehtoja arvioiden soveltaa sosiaalista mediaa monipuolisesti yhteistyökumppanuuksien rakentamisessa.
Osaat käyttää monipuolisesti ja tavoitteellisesti sosiaalista mediaa brändin rakentamisessa.
Myynti ja markkinointi sosiaalisen median avulla:
Osaat tavoitteellisesti ja kriittisesti tarkastellen hyödyntää erilaisia viestintäkanavia eri kohderyhmien tarpeisiin.
Osaat käyttää monipuolisesti ja perustellen parhaiten soveltuvia työkaluja.
Osaat asettaa ja seurata monipuolisesti laadullisia ja numeraalisia tavoitteita sosiaalisen median kautta tapahtuvalle myynnille ja markkinoinnille.
Osaat analysoida perustellen tavoitteiden toteutumista ja laatia muutosehdotuksia.
Further information
Tietoa avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijalle
ILMOITTAUTUMINEN
Valinta opintoihin tapahtuu ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen on sitova ja paikkoja rajoitetusti. Ilmoittautumisen jälkeen saat järjestelmän lähettämän vahvistusviestin, jossa on ohjeet opintojen aloittamiseen. Mikäli et saa viestiä tarkistathan roskapostin ja tarvittaessa ole yhteydessä avoinamk@lapinamk.fi.
Huom. Selvitäthän etukäteen opintojen vaikutuksen työttömyysturvaan TE-palveluista.
KÄYTTÄJÄTUNNUKSET
Saat käyttäjätunnuksia koskevan sähköpostiviestin IT-käyttäjähallinnosta noin viikkoa ennen opintojen alkua. Aktivointi tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Seuraa myös sähköpostisi roskapostikansiota. Viesti voi mennä roskapostiin.
OPISKELU
Opiskelu edellyttää aktiivista osallistumista. Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojen suoritusvaatimukset ovat avoimen AMKin opiskelijoille samat kuin tutkinto-opiskelijoille.
Opiskelijalla tulee olla oma (kannettava) tietokone.
LISÄTIETOA
https://lapinamk.fi/koulutus/osaamisen-taydentaminen/avoin-amk/avoin-amk-usein-kysytyt-kysymykset/
www.lapinamk.fi/avoinamk
avoinamk@lapinamk.fi