Skip to main content

Towards an Equal Global Economy (5 cr)

Code: HAJO1112V24-3001

General information


Enrollment
13.08.2024 - 08.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Degree programmes
Administrative Sciences and Management
Teachers
Susan Meriläinen
Sini Seppelin
Teacher in charge
Susan Meriläinen
Course
HAJO1112V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- hahmottaa globaalin talouden osana laajempaa yhteiskunnallista ja ekologista toimintaympäristöä
- tunnistaa globaalin talouden ja taloudellisen, sosiaalisen ja ekologisen eriarvoisuuden väliset kytkökset
- analysoida globaaliin talouteen liittyviä tutkimus- ja mediatekstejä.

Execution methods

Opetusprofiili: HYBRIDI 3.
Lähiopetus, etäyhteys, luentotallenteet ja ryhmä-/itsenäinen työskentely.

Content

Lisääntyvä maiden välinen ja sisäinen taloudellinen, sosiaalinen ja ekologinen eriarvoisuus on seurausta jatkuvan kasvun varaan rakentuvasta globaalista taloudesta. Kurssi tarjoaa perusteet hahmottaa globaalin talouden moniulotteisuutta ja keskinäisriippuvuuksia. Kokonaisuuksia hahmottamalla opiskelijaa autetaan ymmärtämään, mikä on se laajempi poliittinen, kulttuurinen, taloudellinen ja ekologinen ympäristö, jossa yritykset toimivat.

Materials

Tienari, J. & Meriläinen, S. (2021) Johtaminen ja globaali talous. Alma Talent, Liettua.

Artikkelit (tulevat Moodleen 2 viikkoa ennen kurssin alkua)


Teaching methods

Luennot ja luentoihin sisältyvä pienryhmätyöskentely (24t)
Luentojen teemoihin liittyvät ennakkotehtävät (ennakkotehtävät tulevat Moodleen 2 viikkoa ennen kurssin alkua)
Kurssi suoritetaan luentopäiväkirjalla tai tenttimällä

Exam schedules

EXAM tentti

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0). Kurssilla käsiteltyjä asioita ja käsitteitä ei ole ymmärretty. Teksti on epäloogista ja epäjohdonmukaista ilman punaista lankaa. Teksti on liian lyhyt suhteessa vaadittuun laajuuteen eikä siinä noudateta tehtävänantoa.

Välttävä (1): Suorituksessa kuvataan joitain kurssin keskeisiä aiheita, mutta tiedot ovat puutteellisia eikä kokonaisnäkemystä ole syntynyt. Pohdinta liittyy opetuksen sisältöön vain heikosti. Annetun ohjeistuksen noudattamisessa on merkittäviä puutteita. Kieliasussa on huomattavia ongelmia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa kuvataan kurssin keskeisiä aiheita. Luentojen sisällön ymmärtämisessä on puutteita, asioista ei muodostu selkeää kokonaiskuvaa. Omaa ajattelua ja pohdintaa näkyy jonkin verran. Ohjeistuksen noudattamisessa tai työn luettavuudessa on puutteita.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suoritus ilmentää kokonaiskuvaa aiheesta. Aiheen kannalta keskeisimmät kysymykset on tuotu esiin. Eri asiakokonaisuuksien yhdistely jää vähemmälle. Suoritus sisältää omaa ajattelua ja pohdintaa. Kielellisesti työ on hyvä.

Kiitettävä (4): Suoritus osoittaa hyvää ja kokonaisvaltaista käsitystä aiheesta ja keskeisten asioiden välisten suhteiden ymmärtämistä. Oma ajattelu näkyy kautta linjan, ote on analysoiva, valikoiva ja kokoava. Työssä on hyvä rakenne ja se on kielellisesti sujuvaa.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa aiheen syvällistä ymmärtämistä. Siinä on ansiokkaasti pohdittu kurssin keskeisiä asioita eri näkökulmista. Suoritus sisältää käsiteltyjen asioiden kriittistä arviointia, tiedon soveltamista ja taitavaa omaa ajattelua. Työ on jäsennelty selkeästi ja on kielellisesti moitteeton.

Go back to top of page