Summer Game Studies (20 cr)
Code: R504TL148-3004
General information
- Enrollment
- 15.03.2024 - 13.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2024 - 31.08.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 20 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 20 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 120
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
- Teachers
- Jari Penttinen
- Sanni Mustonen
- Toni Westerlund
- Petri Hannula
- Jarkko Piippo
- Teacher in charge
- Sanni Mustonen
- Groups
-
T26K21SBachelor of Culture and Arts, Visual Arts, autumn 2021
-
R54T21SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2021
-
RA54T21SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2021
-
R54D21SBachelor of Engineering, Machine Learning and Data Engineering (full time studies), 2021
-
R54T22SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2022
-
RA54T22SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2022
-
T26K22SBachelor of Culture and Arts, Visual Arts, Tornio, autumn 2022
-
TA42T22KBachelor of Business Administration, Information Processing, Tornio, Spring 2022
-
R54T23SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2023
-
RA54T23SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2023
-
R54D23SBachelor of Engineering, Machine Learning and Data Engineering (full time studies), 2023
-
TA42T23KBachelor of Business Administration, Information Processing, Tornio, Spring 2023
-
T26K23SBachelor of Culture and Arts, Visual Arts , Tornio, Autumn 2023
- Course
- R504TL148
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija osaa:
- osaa rakentaa toimivan pelitoteutuksen käyttäen pelimoottoria,
- toimia jäseneneä pelitiimissä,
- kykenee toteuttamaan useita erilaisia pelimekaniikkoja ja assetteja peliin, sekä
- suunnitella ideansa pohjalta oman pelitoteutuksen.
Execution methods
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän
Content
Opintojaksolla käydään mm. seuraavia asioita:
- Unreal Enginen perusteet, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree
- Blender - 3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi
- SunstancePainter
- Pelisuunnittelu
- Konseptitaide
- Peliäänet
- Pelituotanto
- Tiimityö ja työkalut
Location and time
20.5.-23.8.2024
Kesäpelien aloitustilaisuus 20.5.2024 klo 10.00 Teams
Kesäpelien päätöstilaisuus 23.8.2023 klo 9:00
Lomat:
17.-23.6
Materials
Opintomateriaali jaetaan verkossa opiskelijoiden saataville opintojakson aikana. Materiaali on digitaalisessa muodossa ja koostuu pääasiassa videoista ja tutoriaaleista. Tuntien teoriaosiot videoidaan ja nämä materiaalit ovat käytössä koko projektin ajan.
Teaching methods
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Opiskelijoille tarjotaan ryhmätyötilat Rovaniemen Kampuksella. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän.
Opintojaksolla käydään mm. seuraavia asioita:
- Unreal Engine - Perusteet, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree
- Blender - 3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi
- SubstancePainter
- Pelisuunnittelu
- Konseptitaide
- Peliäänet
- Pelituotanto
- Tiimityö ja työkalut
Student workload
480h luentoja ja ryhmätyöskentelyä, 60h itsenäistä opiskelua.
Tiimityön sujuvuuden kannalta on helpompaa, jos opintojakson aikana ei ole lisäksi päivätyötä/harjoittelua.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelimekaniikkoja, ja/tai peliassetteja. Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin perustoiminnallisuuksia. Opiskeilja osaa toimia pelitiimissä. Opiskelija osaa ratkoa yksinkertaisia pelintekemiseen ja pelitiimiin liittyviä ongelmia.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa rakentaa pelimekaniikkoja ja peliasseteja. Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin tekemiseen. Opiskelija kykenee rakentamaan peliassetteja käytettäväksi pelissä. Opiskelija osaa suunnitella toimivan pelimekaniikan käyttäen suunnitteluun soveltuvia menetelmiä. opiskelija osaa toimia aktiivisena pelitiimin jäsenenä. Opiskelija osaa ratkaista pelintekemiesen ja pelitiimiin liittyviä ongelmia ja haasteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kykenee rakentamaan ja suunnittelemaan pelimekaniikkoja ja peliassetteja. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottoria monipuolipuolisesti myös edistyneempien ominaisuuksien osalta. Opiskelija kykenee toimimaan peliprojektin kaikilla osa-alueilla ja ymmärtää pelin tekemisen vaatimukset. Opiskelija osaa suunnitella toimivia pelimekaniikkoja ja valita toimivan menetelmän mekaniikan suunnitteluun. Opiskelija kykenee ratkaisemaan pelintekemiesen ja pelitiimiin liittyviä ongelmia ja haasteita.
Further information
Opintojaksolla käytetään opiskelijoiden omia tietokoneita. Opiskelijoilla on myös mahdollisuus käyttää Rovaniemen kampuksella olevia tehokoneita. Saatavilla on tarvittaessa myös rajoitettu määrä etätyöpöytälisenssejä (Citrix) Lapin ammattikorkeakoulun tehokoneiden käyttämiseen.
Kesäpeliopintoihin valittavissa etusijalla ovat 1. ja 2. kertaa kurssille osallistuvat.
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3598