Skip to main content

Customer-orientated Welfare Technology (5 cr)

Code: YAMK102-3005

General information


Enrollment
02.10.2023 - 31.10.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 505
Degree programmes
Master of Well-being Analytics
Teachers
Maria Kasanen
Milla Immonen
Groups
R72YA24S
Master´s Programme in Well-being Analytics, autumn 2024
Course
YAMK102

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija osaa selittää hyvinvointiteknologian peruskäsitteet ja ymmärtää hyvinvointiteknologian monipuolisuuden. Opiskelija osaa selittää hyvinvointiteknologian kansainvälistä ja kansallista kehitystä sekä perustella asiakas- ja käyttäjälähtöisyyden periaatteita ja eettisyyden merkitystä hyvinvointiteknologiassa. Opiskelija osaa tulkita hyvinvointiteknologiaan perustuville ratkaisuille ja palveluille asetettavia vaatimuksia ja arvioida näiden merkitystä erilaisia arviointimenetelmiä käyttäen. Opiskelija osaa selittää digitalisaatioon liittyviä peruskäsitteitä ja analysoida digitalisaation
roolia hyvinvointi- ja terveyspalveluissa.

Content

- Hyvinvointiteknologian evoluutio ja käsitteen monipuolisuus
- Asiakas- ja käyttäjälähtöisyys
- Kestävä kehitys, eettisyys, saavutettavuus, kansainvälisyys ja vastuullisuus hyvinvointi- ja terveysteknologian lähtökohtana;
- Saavutettavuus- ja käytettävyystyökalut ja -menetelmät
- Digitalisaatio käsitteenä
- Digitalisaation vaikutukset ja mahdollisuudet sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmissä

Teaching methods

Huom! Kyseessä ryhmän R72YA24S valintakoeopintojakso!

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1-2):

Opiskelija käyttää hyvinvointiteknologian ja digitalisaation peruskäsitteitä sujuvasti ja systemaattisesti. Hän tunnistaa niin kansallisia kuin kansainvälisiä tutkimus- ja lähdeaineistoja ja käyttää niitä tarkoituksenmukaisesti tunnustaen muiden tekemän työn arvon. Opiskelija osaa soveltaa tutkimuseettisiä periaatteita omassa toiminnassaan ja toimii alan eettisten periaatteiden mukaisesti. Opiskelija kykenee perustelemaan toimintaansa ja käyttämään alansa erityisosaamista vastaavia tietoja ja uusia ratkaisuja kehittämisen tukena. Opiskelija on perehtynyt substanssin tietoperustaan ja kykenee soveltamaan sitä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3-4):

Opiskelija käyttää ja selittää hyvinvointiteknologian ja digitalisaation erityisosaamista vaativia käsitteitä asiantuntevasti ja tarkoituksenmukaisesti. Hän osoittaa kykyä arvioida oman erityisalansa tutkimus- ja lähdeaineistojen luotettavuutta, käyttää lähteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti hyödyntäen myös ulkomaisia aineistoja. Opiskelija osaa toimia hyvän tieteellisen käytännön periaatteiden mukaisesti ja arvioi omaa toimintaansa suhteessa niihin. Opiskelija kykenee
luotettaviin johtopäätöksiin alansa erityisosaamista vaativissa tehtävissä. Hän tunnistaa työelämän muutoksiin liittyviä ilmiöitä ja löytää ratkaisuja perustaen ne monipuolisesti ja laajasti substanssin tietoperustaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija käyttää hyvinvointiteknologiaan ja digitalisaatioon erikoistunutta ja erityisosaamista osoittavaa käsitteistöä asiantuntevasti ja laaja-alaisesti osoittaen hallitsevansa kokonaisuuksia. Hän arvioi kriittisesti alansa tutkimusten ja lähdeaineistojen luotettavuutta. Hän soveltaa kansallisia ja kansainvälisiä aineistoja laajasti ja perustelee niiden käyttöä asiantuntevasti. Hänen toimintansa on vastuullista ja noudattaa hyvän tieteellisen käytännön periaatteita. Hän osaa soveltaa alan eettisiä periaatteita. Opiskelija osaa kehittää/suunnitella ratkaisuja, joissa hän soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoperustaa. Opiskelijalla on laaja-alaiset ja syvät tiedot substanssin tietoperustasta ja hän kykenee
soveltamaan sitä luovasti erilaisissa toimintaympäristöissä, myös kansainvälisesti.

Go back to top of page