Skip to main content

Leadership and Management Skills (5 cr)

Code: R604ML102-3002

General information


Enrollment
02.10.2023 - 07.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Natural Resources, Forestry
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree programme in Forestry
Teachers
Aija Hentilä
Tuija Haapasalmi
Teacher in charge
Aija Hentilä
Groups
RA64M22K
Bachelor of Natural Resources, Forestry Engineer (blended studies), Rovaniemi, Spring 2022
Course
R604ML102

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Johtajuus, johtamisen viitekehys, johtamisprosessi
Johtamis- ja esimiestyö
Johtajan itsetuntemus ja työpsykologian perusteet
Johtamis- ja vuorovaikutuskäyttäytyminen, esimiesviestintä, kokous- ja neuvottelutaidot
Organisaatiotaidot
Työlainsäädäntö
Työehtosopimukset

Objective

Opiskelija
- Tietää johtamisen osa-alueet organisaatiossa
- Tietää johtamis- ja esihenkilötyön normit ja mallit
- Tietää tuloksekasta johtamista edistävän laadukkaan johtamisen kriteerit
- Tietää alan työehtosopimuksen sisältöä ja ymmärtää työehtosopimuksen merkityksen esihenkilötyössä

Content

Johtajuus, johtamisen viitekehys, johtamisprosessi
Johtamis- ja esihenkilötyö
Johtajan itsetuntemus ja työpsykologian perusteet
Johtamis- ja vuorovaikutuskäyttäytyminen, esimiesviestintä, kokous- ja neuvottelutaidot
Organisaatiotaidot
Työlainsäädäntö
Työehtosopimukset

Opintojakso sisältää viestintää 1 op.

Location and time

Keväällä 2024 suurimmaksi osaksi etäopetuksena Zoomin välityksellä, osittain lähiopetuksena

Materials

Opettajan Moodlessa jakama materiaali



Riitta Viitala, Eila Jylhä: Johtaminen, keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit, Edita, Keuruu 2021.


Teaching methods

Luentoja, suullisia ja kirjallisia tehtäviä yksin ja ryhmissä

Exam schedules

Tentti Moodlessa.
Ajankohta ja uusinnat sovitaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

Sovittava tapauskohtaisesti opettajien kanssa

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2
Opiskelija osaa perusteita johtamisesta, esihenkiötyöstä ja työlainsäädännöstä. Opiskelija osaa perustaitoja vuorovaikutuksesta ja kokous- ja neuvottelutaidoista.

Assessment criteria, good (3)

3-4
Opiskelija tuntee hyvin johtamisen ja esihenkiötyön merkityksen esihenkilö- ja toimihenkilötehtävissä. Asennoituminen johtamis- ja esihenkilötyöhön sekä työyhteisön kehittämiseen ovat hyvällä tasolla.

Assessment criteria, excellent (5)

5
Opiskelija tuntee hyvin johtamisen ja esimiestyön merkityksen esihenkilö- ja toimihenkilötehtävissä. Hän osaa hakea ja soveltaa tietoa ja ymmärtää esihenkilötyön merkityksen tuloksekkaassa johtamisessa. Asennoituminen johtamis- ja esihenkilötyöhön sekä työyhteisön kehittämiseen ovat erinomaisella tasolla.

Go back to top of page