Skip to main content

Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis (5 cr)

Code: AMKO002-3049

General information


Enrollment
02.10.2023 - 09.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 120
Teachers
Outi Mattila
Panu Huczkowski
Sirpa Kaukiainen
Susanna Kantola
Heidi Jaakola
Teacher in charge
Outi Mattila
Groups
RA72H21S
Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi, syksy 2021
RA72T21S
Terveydenhoitajakoulutus, Rovaniemi syksy 2021
RA72H22KT
Sairaanhoitajakoulutus (monimuoto-opinnot) 2, Rovaniemi, kevät 2022
Course
AMKO002

Evaluation scale

H-5

Objective

The student can conduct and report their thesis in accordance with their thesis plan.

Content

- Implementation of a thesis
- Participation in thesis guidance
- Reporting the progress of work to the supervisor and commissioner
- Writing a thesis report

Location and time

Orientaatio opinnäytetyön toteuttamis- ja viimeistelyvaiheisiin 10.1.2024 klo 16.00-17.00 Zoom,
tallennetaan

Varaa opinnäytetyön aktiiviseen työstämiseen viikot 7-13 keväällä 2024.

Pienryhmäohjausajankohdat:


RYHMÄT RA72H22KT JA RA72T21S:
1. Pienryhmäohjaus 25.1.2024 klo 13.00-16.00 Zoom
2. Pienryhmäohjaus 22.2.2024 klo 13.00-16.00 Zoom
3. Pienryhmäohjaus 14.3.2024 klo 13.00-16.00 Zoom

RYHMÄ RA72H21S:
1. Pienryhmäohjaus 26.1.2024 klo 8.30-11.30 Zoom
2. Pienryhmäohjaus 23.2.2024 klo 8.30-11.30 Zoom
3. Pienryhmäohjaus 15.3.2024 klo 8.30-11.30 Zoom

Jokainen opiskelija tai opiskelijapari varaa opinnäytetyökohtaisen kieliasuohjauksen hyvissä ajoin ennen opinnäytetyön esitarkastusversion jättämistä suomen kielen opettajalta. Ohje ajanvaraukseen opinnäytetyön Moodlessa.

Materials

1. Hakala J. 2022. Hyvä, parempi, valmis Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille. Gaudeamus



2. Kostamo P., Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. 



3. Vilkka H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä. Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-KUSTANNUS.



4. Opinnäytetyön sisällön mukaiset sosiaali- ja terveysalaa ja muut alaa sisällöllisesti tukevat tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sote-alan aineistot.



5. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus- tai kehittämismenetelmää tukeva aineisto esimerkiksi:



Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.



Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.



Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.



Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.



Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.



Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.



Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.



Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto. TENKin tutkimuseettiset julkaisut.



Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.



Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.



Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy. Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistot Moodlessa.


Teaching methods

Opiskelijan itsenäinen ja parityöskentely.

Ohjaavan opettajan ohjaus pienryhmissä Zoomin välityksellä tai muulla ohjaajan kanssa sovitulla tavalla.

Ohjaavat opettajat ohjaavat ja tukevat työn etenemistä koulutuskohtaisen prosessin mukaisesti.

Opiskelija toteuttaa opinnäytetyön toimeksiannon ja opinnäytetyösuunnitelman mukaisesti.
Toteutusvaihe vaatii säännöllistä ja pitkäjänteistä työskentelyä ja prosessi voi sisältää myös kehittämistoiminnan tavoitteiden ja toimintatapojen uudelleenarviointia.

Säännöllinen ja oma-aloitteinen vuorovaikutus ohjaajiin ja toimeksiantajaan auttavat opiskelijaa toteuttamaan työn. Opiskelija neuvottelee mahdollisista muutoksista työn ohjaajien kanssa ja dokumentoi työn ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden raportointiohjeistuksen mukaisesti.

Assessment criteria, approved/failed

Thesis implementation and reporting approved

Go back to top of page