Skip to main content

Remote teaching and interactive guidance (5cr)

Code: KKAS2126-3003

General information


Enrollment
08.08.2023 - 30.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 30.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Satu-Maarit Korte
Course
KKAS2126

Evaluation scale

H-5

Objective

Tavoite

Opintojakson jälkeen opiskelija:
• ymmärtää etäopetuksen ja-oppimisen, sekä vuorovaikutteisen etäohjauksen onnistumiseen liittyviä, tutkimustietoon perustuvia pedagogisia periaatteita
• tuntee etäohjausmenetelmiä ja keinoja, joilla pedagogisia periaatteita voi käytännössä toteuttaa
• osaa suunnitella ja tuottaa pedagogisesti perusteltua sisältöä valitsemalleen digitaalisen median alustalle

Execution methods

Toteutus ja työmuodot

Itsenäistä työskentelyä 134h, joka voidaan toteuttaa parityöskentelynä. Moodlesta löytyy videoituna alkuluento ja ohjeet kurssin suorittamiseen.

Accomplishment methods

Vaadittavat suoritukset

Perehtyminen kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin (esim. verkkovideot, podcastit) sekä vastuuopettajan kanssa sovittava kirjoitettu teksti tai kokonaisuus (esim. artikkeli/blogikirjoitus/digitaalisen portfolion sivu/nettisivu), joka voi sisältää kirjoitetun tekstin lisäksi ääntä (esim. podcast), kuvaa ja videota. Kirjallisuus merkitään oppimistehtävään Kasvatus-lehden ohjeiden mukaan.

Content

Opintojakson sisältö

Opiskelijat perehtyvät itsenäisesti kirjallisuuden ja muiden tietolähteiden avulla etäopetuksen ja -oppimisen, sekä vuorovaikutteisen etäohjauksen keskeisimpiin pedagogisiin periaatteisiin.
Lisäksi opiskelijat perehtyvät siihen, millaisilla käytännön ohjausmenetelmillä ja –keinoilla etäoppimisen onnistumista voi edesauttaa.

Materials

Opintokohteen yleinen oppimateriaali ja kirjallisuus • Arkko-Saukkonen A., Huczkowski P., Jaakola H., Jauhola P., Kaisanlahti A., Kantola L., Karjalainen L., Koivumaa J., Koivunen K., Kähkönen O., Könni P., Ljetoff T., Meller J., Merivirta M., Mikkola A., Pikkarainen A., Pohjola P., Pruikkonen A., Rasi P., Sjöman A., Suopanki A., Tammenoksa R., Turunen P., Vuojärvi H., (2018). Innostusta verkkotyöskentelyyn. Arkko-Saukkonen A., Saloniemi K. (Eds.)., Lapin ammattikorkeakoulu. URN:ISBN:978-952-316-214-3 https://www.theseus.fi/handle/10024/143637 • Bonk, C.J. & Khoo, E. (2014). Adding Some TEC-VARIETY: 100+ Activities for Motivating and Retaining Learners Online. http://tec-variety.com/ • Ko, S. & Rossen, S. (2017). Teaching Online: A Practical Guide (4th Edition). • Löfström, E., Kanerva, K., Tuuttila, L., Lehtinen, A. & Nevgi, A. (2010). Laadukkaasti verkossa – verkko-opetuksen käsikirja yliopisto-opettajalle. https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/23899/hallinnon_julkaisuja_71_2010.pdf?sequence=1 • Salmon, G. (2011). E-Moderating: The Key to Online Teaching and Learning (3rd Edition). • Suominen, R. & Nurmela, S. (2011). Verkko-opettaja. • Timonen, P., Mäkelä, H., & Lukkarinen, S. (2019). Kampuksella digittää-Poimintoja verkko-oppimisen kehittämisestä. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/226459/978_952_456_337_6_.pdf?sequence=1&isAllowed=y • Soveltuvia artikkeleita tieteellisistä lehdistä, esim. • Australasian Journal of Educational Technology: https://ajet.org.au/index.php/AJET • Seminar.net. International Journal of Media, Technology & Lifelong Learning: https://journals.hioa.no/index.php/seminar/index • International journal of e-learning & distance education http://www.ijede.ca/index.php/jde • The online journal of distance education and e-learning https://tojdel.net/ • International review of research in open and distance learning http://www.irrodl.org/index.php/irrodl


Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Hylätty = Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Työ sisältää keskeneräistä ja katkonaista tekstiä ja pohdintaa, esitetyt asiat eivät liity olennaisesti aihepiiriin. Lähteiden käyttö on olematonta. Kurssisuoritus ei täytä sisällöltään eikä laajuudeltaan hyväksytyn suorituksen kriteereitä.

1-2 Välttävä ja tyydyttävä
1 Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Kurssisuoritus osoittaa opiskelijan hahmottavan ja ymmärtävän hieman opintojaksoon kuuluvia asioita ja ne esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Kurssisuoritus on kapea-alainen ja/tai luetteloiva, eikä sisällä argumentoituja sovelluksia tai päätelmiä.
2 Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Kurssisuoritus osoittaa opiskelijan hahmottavan ja ymmärtävän opintojaksoon kuuluvia asioita, mutta ne esitetään jäsentelemättömästi irrallaan toisistaan tai yksipuolisesti. Lähteiden käyttö on heikkoa, ja suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Kurssisuoritus on kapea-alainen ja/tai luetteloiva, eikä sisällä argumentoituja sovelluksia tai päätelmiä.

Assessment criteria, good (3)

3-4 Hyvä ja kiitettävä
3 Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut opintojaksoon kuuluvista asioista kokonaiskuvan, mutta mutta saattaa olla puutteita. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on hyvää. Kurssisuoritus on monipuolinen ja sovellukset tai päätelmät ovat argumentoituja.
4 Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Opiskelija on muodostanut opintojaksoon kuuluvista asioista kokonaiskuvan, ymmärtää ja osaa tiivistää olennaisen. Työ sisältää pohtivaa tekstiä sekä pohdintaa, jossa asioita suhteutetaan jonkin verran toisiinsa. Lähteiden käyttö on hyvää. Kurssisuoritus on monipuolinen ja sovellukset tai päätelmät ovat argumentoituja, sekä kokonaisuus huolellisesti tuotettu.

Assessment criteria, excellent (5)

5 Erinomainen = Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai systemaattista, jäsenneltyä ja analyyttista tekstiä ja kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu. Asiat suhteutetaan erittäin hyvin toisiinsa. Lähteiden käyttö on pääasiassa erinomaista. Suoritus on monipuolinen, valinnat argumentoituja ja lähestymistapa alkujaan opintojakson sisällöistä soveltaen ammentava, eheä ja huolellinen kokonaisuus.

Further information

TÄMÄ KURSSI PYÖRII KOKO AJAN. TÄSTÄ SYYSTÄ PEPISTÄ EI OLE SUORAA LINKKIÄ MOODLE -ALUSTALLE, JOTEN PYYDÄ MOODLEN AVAIN OSOITTEESTA
satu-maarit.korte@ulapland.fi.

VOIT PALAUTTAA TYÖSI JOKA KUUKAUDEN VIIMEISEEN PÄIVÄÄN MENNESSÄ, JA TYÖ ARVIOIDAAN SEURAAVAN KUUKAUDEN AIKANA.

Vaadittavat suoritukset:

Perehtyminen kirjallisuuteen ja muihin tietolähteisiin (esim. verkkovideot, podcastit) sekä vastuuopettajan kanssa sovittava kirjoitettu teksti tai kokonaisuus (esim. artikkeli/blogikirjoitus/digitaalisen portfolion sivu/nettisivu), joka voi sisältää kirjoitetun tekstin lisäksi ääntä (esim. podcast), kuvaa ja videota. Kirjallisuus merkitään oppimistehtävään Kasvatus-lehden ohjeiden mukaan.

Toteutus ja työmuodot:

Itsenäistä työskentelyä 134h, joka voidaan toteuttaa parityöskentelynä. Moodlesta löytyy videoituna alkuluento ja ohjeet kurssin suorittamiseen.

Go back to top of page