Skip to main content

English for Academic Purposes and Working Life (5 cr)

Code: YAMK115-3002

General information


Enrollment
05.08.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.09.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
English
Finnish
Seats
15 - 40
Groups
YAMKPROF
YAMK, profiloivat opinnot
Course
YAMK115

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

The study unit is scheduled for the autumn semester 2024. A more detailed schedule can be found in the time and place section.

Objective

Opintojaksolla perehdytään opiskeluun ja työelämään liittyviin teemoihin englannin kielellä. Tavoitteena on, että opiskelija oppii hyödyntämään englannin kieleen ja sen oppimiseen sekä tutkimus- ja työelämätarpeisiin liittyviä digitaalisia työkaluja soveltaen niitä omaan alaansa liittyvissä tehtävissä ja tilanteissa. Opiskelija osoittaa ja kehittää englannin kielen osaamistaan työelämään ja opiskeluun liittyvien oppimistehtävien ja niistä saadun palautteen avulla.

Opintojaksolla käytetään virtuaalisia ja digitaalisia opetus ja oppimismenetelmiä. Aktivoivat luennot ja harjoitukset tapahtuvat Zoom online oppimisympäristössä. Opintojaksolla on kuusi (6) webtyöpajaa. Teemoihin liittyviä oppimistehtäviä on kolme (3).
Tehtävien palautekeskusteluja on kolme (3).

Opintojakson osaamistavoitteet ja oppimistehtävät liittyvät seuraaviin YAMK opiskelijan geneerisiin kompetensseihin: oppimaan oppiminen ja työelämässä toimiminen.

Content

Opintojakson teemat ja sisältö:
1.Oman osaamisen arviointi, oman osaamisen kehittymisen arviointi (alku- ja loppuitsearvioinnit)
2. Digitaalisia työkaluja englannin kielen kehittämiseen, opiskelun ja työelämän tarpeisiin (tehtävä 1)
3. Akateemiset ja tutkimustyötaidot: tieteellisen artikkelin lukeminen silmäilytekniikkaa hyödyntäen, tieteellisen posterin tekeminen englanniksi (tehtävä 2)
4. Työelämän kirjallinen ja suullinen viestintä: (esittämistaidot, kokouskäytäntö ja-dokumentit englannin kielellä, oman työn/työpaikan esittely, työhaastattelu, cv, email, suosituskirje, palautteen antaminen etc.) (tehtävä 3)

Työelämäviestinnän tehtäväaiheet valitaan ryhmän toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Location and time

See the time-table in Finnish.

Materials

Moodle materials. Student generated learning materials. External online materials.


Teaching methods

Methods: Virtual and digital teaching methods. Activating lectures and exercises in Zoom online learning environment Six workshops. incl. info. Learning assignments (three (3) assignments)
and task feedback discussions..
Themes
1. Initial and final self-evaluations (evaluation of own competence, evaluation of the development of own competence)
2. Digital tools for the development of the English language and the needs of working life. (task 1)
3. Academic skills: reading a scientific article using the eye technique, making a scientific poster in English (abstract). (task 2)
4. Written and oral communication in working life: (e.g. presentation skills, meeting practices and documents in English, presentation of own work, job interview, cv, email, refence letters, etc. ...) (task 3)
The work life communication task topics are chosen according to the wishes and needs of the group.

Employer connections

Working life based themes and learning assignments.

Exam schedules

There is no exam in the study unit. Competence is demonstrated through learning tasks and in the feedback discussions,

International connections

The study unit aims to foster the student's international competence in terms of academic and practical themes in their own professional field.

Completion alternatives

In addition to the info session, the study unit has 5 workshops in the Zoom environment. During the workshops, the student gets to know the theoretical knowledge and vocabulary related to the themes. In addition she/he practices oral and written English communication related to the themes. The student demonstrates his/her competence with the help of learning tasks related to the themes and in the feedback discussions.

You can complete the course also independently. In the independent completion option, the student familiarizes himself with the materials and recordings of the study unit independently in his own time, demonstrates competence by means of the required tasks and by participating in the feedback discussions.

Student workload

The scope of the course is 5 credits. 135 h.
Workshops 17 hours
Feedback sessions 3 hours.
Independent study 117 hours/ or in the independent option 132 hours.

Assessment criteria, satisfactory (1)

hylätty / täydennettävä
Opiskelijan suoritus on alle arvosanan 1. Työpajoissa, tehtävissä ja palauteistunnoissa tuotetun englannin sisältö ei vastaa tavoitteita, koska opiskelija ei osaa oikeita sanoja ja ilmaisuja tai käyttää niitä. Opiskelija ei pysty itsenäisesti ymmärtämään eri tehtävien ohjeita. Käytetty kieli ja kieliopilliset muodot ovat siinä määrin virheellisiä, että tulosta ei voi ymmärtää. Virheellinen ääntäminen tekee mahdottomaksi kommunikoinnin englannin kielellä. Opiskelija ei pysty osoittamaan riittävää englannin osaamista tehtävissä. Opiskelijan tuottamasta englannin kielestä puuttuu täysin yksilöllisyys ja on selvää, että tehtävät on suoritettu pelkillä digitaalisilla apuvälineillä (suorakäännös jne.). Suullinen ja kirjallinen osaaminen eivät vastaa toisiaan lainkaan.

T1:
Opiskelija kommunikoinnissa englannin kielellä työpajoissa, tehtävissä ja palauteistunnoissa on huomattavia vaikeuksia. Sanavalinnoissa, kieliopissa ja rakenteissa on huomattavia puutteita. Kieliopilliset rakenteet ovat hyvin yksinkertaisia ja usein virheellisiä. Kommunikoidut lauseet ovat lyhyitä ja yksinkertaisia, mikä tekee puheesta sirpaleista. Ääntämisessä, sana- ja lausepainotuksessa on suuria ongelmia, ja tuotettu kieli voi olla vaikeaa ymmärtää. Opiskelija osaa suorittaa tehtäviä digitaalisten työkalujen ja apuvälineiden avulla englanniksi, mutta tuotetusta englannin kielestä puuttuu yksilöllinen maku ja siinä on monia näkyviä, selviä jälkiä digitaalisten kieliapuvälineiden käytöstä. Suullinen ja kirjallinen kompetenssi eivät aina vastaa toisiaan.

T2:
Opiskelija kommunikoi osittain englanniksi työpajoissa, tehtävissä ja palauteistunnoissa, mutta ammattiterminologian ja käsitteiden käytössä on huomattavia puutteita. Muuttuvien kielioppimuotojen ja -rakenteiden käyttö on rajallista. Kielioppivirheitä esiintyy usein, mutta pääviesti voidaan ymmärtää. Opiskelijalla on suuria haasteita oikeassa ääntämisessä, sana- ja lausepainotuksessa ja intonaatiossa ja ne voivat haitata pääviestin ymmärrettävyyttä. Opiskelija ei kommunikoi selkeästi ja tuotettu kieli voi olla vaikea ymmärtää. Opiskelija ei välttämättä ymmärrä annettuja oppimistehtäviä itsenäisesti. Opiskelijan tuottamasta englannin kielestä puuttuu yksilöllistä makua ja siellä on usein näkyviä, selviä ja ilmeisiä jälkiä digitaalisten kielen apuvälineiden käytöstä. Suullinen ja kirjallinen osaaminen vastaavat jonkin verran tehtävissä.

Assessment criteria, good (3)

H3:
Opiskelija kommunikoi ymmärrettävästi kaikissa työpajoissa ja tehtävissä sekä palautetilaisuuksissa käyttäen myös ammattikieltä ja terminologiaa. Kieli on tilanteeseen sopiva ja käytetyt termit ja käsitteet ovat pääosin oikeita. Kaikki englannin kielessä käytetyt ilmaisut eivät ole tarkkoja, mutta opiskelija osaa välittää tärkeimmät ajatukset ymmärrettävästi omin sanoin. Kieliopin perusmuodot ovat pääosin oikein. Kieliopin muotojen ja rakenteiden satunnaiset virheet eivät ole systemaattisia, eivätkä ne yleensä estä vuorovaikutusta. Puutteita on ääntämisessä, sanojen ja lauseiden painotuksessa ja intonaatiossa, mutta ne eivät suurimmalta osin estä kommunikoinnin ymmärrettävyyttä. Haasteista huolimatta opiskelija pystyy suorittamaan annetut tehtävät ja osoittamaan selviytymistä englanniksi. Opiskelijan tuottamasta englannin kielestä puuttuu hieman yksilöllistä makua ja siinä on näkyviä, selviä jälkiä digitaalisten kieliapuvälineiden käytöstä.

H4:
Opiskelija käyttää englantia vaivattomasti kaikissa työpajoissa ja tehtävissä sekä palauteistunnoissa. Hän osaa kommunikoida ammattikielellä ja terminologialla sekä suullisesti, että kirjallisesti ilman väärinkäsityksiä. Opiskelijalla on käytössä laaja sanavarasto ja hän tuottaa kielen selkeästi ja jäsennellysti. Käytetyt ammattitermit ja käsitteet ovat asianmukaisia ja suurimmaksi osaksi oikeita. Kieliopin muodoissa ja rakenteissa on puutteita, mutta ne eivät estä ymmärtämistä. Viestinnän sisältö on oikea eri tilanteisiin. Ääntäminen, sana- ja lausepainotus ja intonaatio ovat pääosin oikein. Opiskelijan tuottama englannin kieli on yksilöllistä, eikä siinä ole näkyviä, selviä merkkejä pelkästä digitaalisten kieliapuvälineiden käytöstä. Digitaalisia välineitä (kuten sanakirjoja ja kääntäjiä) on käytetty fiksusti, maltillisesti. Suullinen ja kirjallinen osaaminen vastaavat toisiaan.

Assessment criteria, excellent (5)

K5:
Opiskelija käyttää englantia vaivattomasti kaikissa tehtävissään, työpajoissa ja palauteistunnoissa. Hän kommunikoi ammattikieltä ja idiomaattisia ilmaisuja luonnollisesti ja sujuvasti. Käytetyt termit ja käsitteet ovat asianmukaisia ja oikeita tilanteeseen. Kieliopilliset muodot ja rakenteet ovat monipuolisia ja pääosin virheettömiä. Opiskelija kommunikoi selkeästi opintokokonaisuuksien yhteydessä sekä kirjallisesti että puhuen. Ääntäminen, sanavalinnat, lauseen painotus ja intonaatio ovat luonnollisia. Opiskelijan tuottama englannin kieli on yksilöllistä, eikä siinä ole näkyviä, selviä merkkejä pelkästä digitaalisten kieliapuvälineiden käytöstä. Digitaalisia välineitä (kuten sanakirjoja ja kääntäjiä) on käytetty fiksusti, maltillisesti. Suullinen ja kirjallinen osaaminen vastaavat toisiaan.

Go back to top of page