Skip to main content

Social and Non-Profit Marketing (5 cr)

Code: YMAR1206-3005

General information


Enrollment
01.12.2023 - 12.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.03.2024 - 11.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Ossi Vuorilampi
Teacher in charge
Ossi Vuorilampi
Course
YMAR1206

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä kolmannen sektorin merkitystä ja erityispiirteitä
- soveltaa markkinoinnillista ajattelua kolmannen sektorin ja julkisen sektorin organisaatioissa
- suunnitella ja johtaa varainhankintaa ja vapaaehtoistoimintaa
- suunnitella ja johtaa sosiaalisen markkinoinnin kampanjoita.

Execution methods

Luennot (24 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja molemmat kirjat.

Content

Kolmas sektori, yhteiskunnallinen markkinointiajattelu, markkinoinnin kilpailukeinot kolmannella sektorilla, sosiaalinen markkinointi, strateginen markkinointisuunnitelma, sosiaalisen markkinoinnin kilpailukeinot, sosiaalisen markkinoinnin strategiat, varainhankinta, taiteen markkinointi, koulutuksen markkinointi, terveydenhoidon markkinointi, sosiaalinen yrittäjyys, vapaaehtoistoiminta, julkisen sektorin markkinointi.

Materials

Lee, Nancy R. & Kotler, Philip (2016) Social Marketing: Changing Behaviors for Good, 5th ed.
Sargeant, Adrian (2009) Marketing management for nonprofit organizations.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Qualifications

YMAR1103 Palvelujen markkinointi

Go back to top of page