Needs analysis in the development of the social sector in digital age (10 cr)
Code: YAMK199-3001
General information
- Enrollment
-
07.08.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.10.2023 - 30.11.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 7 cr
- RDI portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Master of Development of Social Services in the Digital Age
- Teachers
- Leena Viinamäki
- YAMK 3 AMK
- Groups
-
K71Y23SMaster of Development of Social Services in the Digital Age
- Course
- YAMK199
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija hallitsee sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen kehittämisen lähtökohtana. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin käytännön toteutuksen osana digiajan sosiaalialan kehittämistä. Opiskelija hallitsee keskeiset kansalais- ja aluelähtöiset tutkimusstrategiat ja -menetelmät sekä osaa hyödyntää niitä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.
Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen
Content
- Tutkimuksellinen kehittämisosaaminen
- Johtamisosaaminen
Location and time
12.–13.10.2023 (to-pe), klo 8.30-16.00
16.-17.11.2023 (to-pe), klo 8.30-16.00
Materials
Luentojen aikana jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.
Teaching methods
Luento-opetus verkko-oppimisympäristössä, itsenäinen opiskelu.
Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Luento-opetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Tiedostaa relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen reunaehdot tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Tiedostaa kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Assessment criteria, good (3)
3-4:
Opiskelija
- Huomioi sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Huomioi relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Huomioi kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen soveltuvuuden tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Hyödyntää kansalais- ja aluelähtöistä tarveanalyysin mahdollisuuksia digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.
Assessment criteria, excellent (5)
5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen mahdollisuuksia tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Arvioi onnistuneesti työssään kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkitystä digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.