Skip to main content

Needs analysis in the development of the social sector in digital age (10 cr)

Code: YAMK199-3001

General information


Enrollment
07.08.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2023 - 30.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
7 cr
RDI portion
8 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Master of Development of Social Services in the Digital Age
Teachers
Leena Viinamäki
YAMK 3 AMK
Groups
K71Y23S
Master of Development of Social Services in the Digital Age
Course
YAMK199

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija hallitsee sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen kehittämisen lähtökohtana. Opiskelija hallitsee kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin käytännön toteutuksen osana digiajan sosiaalialan kehittämistä. Opiskelija hallitsee keskeiset kansalais- ja aluelähtöiset tutkimusstrategiat ja -menetelmät sekä osaa hyödyntää niitä digiajan sosiaalialan kansalais- ja aluelähtöisessä kehittämisessä.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Content

- Tutkimuksellinen kehittämisosaaminen
- Johtamisosaaminen

Location and time

12.–13.10.2023 (to-pe), klo 8.30-16.00
16.-17.11.2023 (to-pe), klo 8.30-16.00

Materials

Luentojen aikana jaetaan relevantti referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaali.

Teaching methods

Luento-opetus verkko-oppimisympäristössä, itsenäinen opiskelu.
Teemaan orientoivaa luento-opetusta.
Luento-opetukseen osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2:
Opiskelija
- Ymmärtää sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Tiedostaa relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Ymmärtää kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen reunaehdot tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Tiedostaa kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkityksen digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Assessment criteria, good (3)

3-4:
Opiskelija
- Huomioi sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Huomioi relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Huomioi kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen soveltuvuuden tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Hyödyntää kansalais- ja aluelähtöistä tarveanalyysin mahdollisuuksia digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Assessment criteria, excellent (5)

5:
Opiskelija
- Soveltaa ja kehittää työtään onnistuneesti huomioiden sosiaalialan relevanttien tutkimusstrategioiden ja -menetelmien merkityksen sosiaalialan kehittämisessä
- Reflektoi ja kehittää toimintaympäristöään onnistuneesti huomioiden relevanttien, erilaisten tutkimusstrategioiden ja -menetelmien soveltuvuuden digiajan hyvinvointipalvelujärjestelmän kehittämisessä
- Yhdistää työssään onnistuneesti ja innovatiivisesti kansalais- ja aluelähtöisen kehittämisen mahdollisuuksia tarveanalyysiperustaisessa kehittämisessä
- Arvioi onnistuneesti työssään kansalais- ja aluelähtöisen tarveanalyysin merkitystä digiajan hyvinvointipalveluiden kehittämisen lähtökohtana.

Go back to top of page