Skip to main content

Green Care -menetelmät ja toimintamuodot (5 cr)

Code: RGCARE3OJ-17005

General information


Enrollment
13.03.2023 - 08.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.09.2023 - 12.11.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Natural Resources, Agronomist
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Teachers
Reeta Sipola
Sanna Vinblad
Teacher in charge
Sanna Vinblad
Course
RGCARE3

Evaluation scale

H-5

Objective

- Osaat nimetä, analysoida ja soveltaa Green Care -toiminnan keskeisiä menetelmiä ja toimintamuotoja sekä luonnon hyvinvointivaikutuksia niissä
- Osaa selittää Green Care -toiminnan keskeisiin menetelmiin ja toimintamuotoihin liittyviä osaamisvaatimuksia
- Osaa tarkastella ohjaustyötä eri Green Care -menetelmissä ja toimintamuodoissa ohjauksen, kehittämisen ja neuvonnan näkökulmasta.
- Osaa toimia luontolähtöisen hyvinvoinnin monialaisissa verkostoissa
- Osaa selittää eläinten hyvinvointiin liittyvät keskeiset asiat Green Care -toiminnassa

Execution methods

Opintojakso sisältää kontaktikertoja webinaareina, katso opintojakson tarkempi aikataulu osoitteesta koulutuskalenterista: https://blogi.eoppimispalvelut.fi/greencare/koulutuskalenteri-2/

Accomplishment methods

Verkko-opinnot

Content

Teemat
Oppimisen taidot (tiedon käsittely, omaksuminen ja soveltaminen, johtopäätösten tuottaminen eri aihepiirien sisältöjä prosessoimalla, tiedon käytännönläheinen, pohtiva ja kriittinen lähestyminen, yhteisöllinen oppiminen), eettinen osaaminen ja vastuullisuus, valmiudet keskusteluun ja toiminnan kehittämiseen.


Sisältö
Green Care -menetelmien ja toimintamuotojen hyvinvointivaikutukset
Green Care -menetelmät ja toimintamuodot käytännössä
Laatu ja verkostojen mahdollisuudet

Location and time

Syksy 2023
Avauswebinaari 18.9.2023. klo 17.00-18.30
Webinaari 1. 5.10.2023 klo 16.30-19.30
Webinaari 2.14.10.2023 klo 10.00-14.00
Tehtäväwebinaari 31.10.2023 klo 17.00-18.00

Teaching methods

Webinaarit, oppimistehtävät, verkko-opinnot
Opintojakso on osa valtakunnallisen Green Care -koulutusverkoston Green Care PRO -opintokokonaisuutta: www.greencarekoulutus.fi
Opintojakso sisältää kontaktikertoja webinaareina.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty:
Opiskelija osoittaa opintojakson sisällön prosessointia ja omaksumista opintojakson suorituksissa, osallistuu lähipäivään ja aktiiviseen verkkokeskusteluun.

Opiskelija osoittaa muodostaneensa kokonaiskuvan Green Care -toiminnan keskeisistä menetelmistä ja toimintamuodoista sekä luonnon hyvinvointivaikutuksia niissä. Hän osaa nimetä ja analysoida niitä monipuolisesti vertailemalla niitä sekä pystyy kuvaamaan toimintaa toisaalta ohjauksen mutta myös kehittämisen ja neuvonnan näkökulmista.

Hän osoittaa ymmärtäneensä eri menetelmien ja toimintamuotojen sisältöä, vaatimuksia ja soveltamismahdollisuuksia tarkastellen niitä omassa toiminnassaan valitsemansa menetelmän tai toimintamuodon kautta.

Hän osaa kuvata ja vertailla tavoitteellista toimintaa, ohjaustyötä, osaamisvaatimuksia, verkostoitumista ja eläinten hyvinvointia yleisellä tasolla eri menetelmissä ja toimintamuodoissa sekä yksityiskohtaisemmalla tasolla pohtiessaan näitä itselle merkityksellisimmän menetelmän tai toimintamuodon näkökulmasta.

Hän osoittaa kykynsä toimia monialaisissa verkostoissa osallistumalla aktiivisesti verkkokeskusteluun ja lähipäivän ryhmätöihin, joita hän hyödyntää sekä oppiakseen sisällöistä yhdessä toisten kanssa että kehittääkseen omaa verkostoaan mahdollisen Green Care -menetelmiin ja toimintamuotoihin liittyvän työnsä kannalta.

Further information

A degree student attending the University of Lapland can register free of charge for LUC studies offered by the Lapland University of Applied Sciences, if the studies can be linked to their own degree. Enrollment takes place through: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#2621

Go back to top of page