Skip to main content

Introduction to Marketing (5cr)

Code: YMAR1101-3005

General information


Enrollment
15.08.2022 - 15.11.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.09.2022 - 08.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 100
Teachers
Marko Rintala
Course
YMAR1101

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Execution methods

Luennot (30 h) sekä vapaaehtoinen luentoihin kytkeytyvä harjoitustyö, josta voi saada lisäpisteitä. Omakohtainen perehtyminen kirjallisuuteen.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Location and time

Verkkoluennot:

Ma 12.9.2022 klo 16.30 - 20.00

Ke 14.9. 2022 klo 16.30 - 20.00

Ma 19.9. 2022 klo 16.30 - 20.00

Ke 21.9. 2022 klo 16.30 - 20.00

Ma 26.9. 2022 klo 16.30 - 20.00

Ke 28.9. 2022 klo 16.30 - 20.00

Verkkotentit:
to 6.10.2022, klo 16.30-20.30
to 10.11.2022, klo 16.30-20.30
to 8.12.2022, klo 16.30-20.30

Materials

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Further information

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.

Huom! Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat suoraan Pepissä opintojakson toteutukselle, sähköistä ilmoittautumislomaketta ei tarvitse täyttää.

Markkinoinnin perusopinnoille on Moodlessa oma, yhteinen työtila (yksittäisille opintojaksoille ei ole erikseen työtiloja).
Työtilan nimi on Avoin yo Markkinoinnin perusopinnot 2022-2023 ja kirjautumisavain avoinmar22

Go back to top of page