Skip to main content

R & D Management (5 cr)

Code: YAMK143-3001

General information


Enrollment
12.01.2023 - 31.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.04.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 35
Teachers
Anssi Tarkiainen
Teacher in charge
Anssi Tarkiainen
Groups
YAMKPROF
YAMK, profiloivat opinnot
Course
YAMK143

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija tuntee yrityksen tai työyhteisönsä strategiset verkostot ja osaa kehittää sidosryhmäyhteyksiä. Hän osaa ohjata työyhteisön muutosta ja huomioida kestävän kehityksen vaatimukset. Opiskelija tunnistaa työyhteisönsä toiminnot, osaa määritellä niiden kehittämistarpeita sekä suunnitella ja johtaa kehittämisen toteutuksen. Hän osaa soveltaa liiketalouden tutkimusmenetelmiä työyksikkönsä ammattikäytäntöjen kehittämiseen. Opiskelija osaa suunnitella kehittämistoiminnan tarvitsemat taloudelliset ja osaamisresurssit osana yrityksen tai yksikön muuta toimintaa.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, kestävä kehitys

Content

- Kehittämistyön ajankohtaiset menettelytavat
- Kehittämistyö osana yrityksen laatujärjestelmää
- Kestävä kehitys liiketoiminnassa
- Kehittämishankkeen suunnittelun ja seurannan menetelmät ja työvälineet

Location and time

Virtuaaliluennot:
Pe 21.4. klo 9-16.
La 29.4. klo 9-15.

Materials

Salonen, K., Eloranta, S., Hautala, T., & Kinos, S. 2017. Kehittämistoiminta ja
kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun
ammattikorkeakoulun oppimateriaaleja, 108.
Saatavilla: http://julkaisut.turkuamk.fi/isbn9789522166494.pdf

Toikko, T & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittäminen. Tampereen
yliopisto, Tampere.
Saatavilla: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/100802/Toikko_Rantanen_Tut
kimuksellnen_kehittamistoiminta.pdf?sequence=1

Artikkelit ja materiaalit Moodlessa esitetyn mukaisesti.

Teaching methods

Ennakkotehtävä annetusta aiheesta (avautuu 1 vko ennen ensimmäistä kontaktikertaa); laadittava ennen ensimmäistä kontaktikertaa.
Verkko-opetus ja -ohjaus.
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely.
Keskustelut ja raportointi verkkoalustalla.
Taustatiedon hankinta ohjeiden mukaan ja pohtivan esseen laadinta.
Työelämäsidonnaisen kehittämissuunnitelman laatiminen yksilötyönä opintojakson tavoitteiden mukaan.
Opetus ja ryhmätyöskentelyt toteutetaan virtuaalisesti Teams tai Zoom oppimisympäristössä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2: Opiskelija
- analysoi työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee kehittämistarpeita.
- suunnittelee kehittämistoimenpiteitä tunnistaen tutkivan kehittämisen ja laadunhallinnan menetelmiä ja työvälineitä.
- analysoi ja tulkitsee ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää johtopäätöksiä.

Assessment criteria, good (3)

3-4: Opiskelija
- analysoi ja tulkitsee työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita.
- suunnittelee kehittämistoimenpiteitä tunnistaen ja soveltaen tutkivan kehittämisen, laadunhallinnan ja kestävän kehityksen menetelmiä ja työvälineitä.
- analysoi ja tulkitsee ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä ja luotettavia johtopäätöksiä.

Assessment criteria, excellent (5)

5: Opiskelija
- analysoi, tulkitsee ja suhteuttaa työyhteisön kehittämistoiminnan nykytilaa sekä perustelee ja selittää kehittämistarpeita.
- suunnittelee kehittämistoimenpiteitä tunnistaen ja soveltaen laajasti tutkivan kehittämisen, laadunhallinnan ja kestävän kehityksen menetelmiä ja työvälineitä.
- analysoi, tulkitsee ja ennakoi ajankohtaisia kehittämistarpeita ja perustelee hyvin toimenpiteitä sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen, aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan kehittämistehtävän, joka sisältää selkeitä, luotettavia ja perusteltuja johtopäätöksiä.

Go back to top of page