Skip to main content

Developing and Analysing Customer Service (5cr)

Code: YMAR1218-3003

General information


Enrollment
01.12.2022 - 04.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.04.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Teachers
Ossi Vuorilampi
Course
YMAR1218

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä palvelujen suunnittelua ja palvelumuotoilua
- suunnitella, muotoilla, testata ja arvioida palveluprosesseja ja asiakaskokemuksia.

Execution methods

Alkutentti, johon luetaan Lucasin teos.
Kontaktiopetus opetusympäristössä ja harjoitukset pienryhmissä käytännön palvelutilanteissa. Tuntimäärä riippuu jakson osallistujamäärästä.

Accomplishment methods

Kirjallinen alkukuulustelu, kontaktiopetus ja pienryhmissä tehtävät harjoitukset/harjoitustyö.

Content

Asiakaskokemus, palveluprosessit, palvelumuotoilu, blueprinting, palvelupolku, läpikulkuanalyysi, tunnekartoitus, haamuostaminen, asiakaskokemusanalyysi, palveluprosessien kehittäminen.

Materials

Alkukuulustelussa tentitään:
Lucas, Robert (2009) Customer Service: Skills for Success.

Opintojaksolla käytetään myös muuta opintomateriaalia.

Teaching methods

Järjestetään vain kontaktiopetuksena, ei voi suorittaa etänä. Kontaktiopetusta tulee enemmän kuin nyt ennalta ilmoitetut kerrat, muut tapaamiset sovitaan osallistujien kanssa kurssin alussa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty: Suoritus on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Olet muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla vähäisiä puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Qualifications

YMAR1208 Palvelujohtaminen

Further information

Kontaktiopetukseen saa tulla vain terveenä, siis ei nuhaisena, köhäisenä tms.

Go back to top of page